Möt SSG på årets säkerhetsseminarier

Välkommen till SSGs Säkerhetsseminarier 2013. Här får du tillfälle att informera dig om vad SSG Säkerhet är och om nyttan med de produkter och tjänster, som erbjuds inom områdena hälsa, säkerhet och miljö. Seminarierna är kostnadsfria och genomförs vid tre tillfällen på olika orter i Sverige under året. Det första genomfördes i maj och de två övriga äger rum den 5 november i stora konferenslokalen på Gustavsviksbadet i Örebro, samt den 19 november på SKFs fritidsanläggning, Kristinedals träningscenter, i Göteborg.

Båda seminarierna börjar kl 09:00 och avslutas kl 15:00. SSG bjuder på lunch.

Ur programmet

Under seminarierna informerar SSG om det arbete som utförs inom ramen för SSG Säkerhetskommitté. Kommitténs olika arbetsgrupper får också en närmare presentation. En av årets huvudpunkter är en föreläsning av Svenolof Karlsson, ordförande i arbetsgrupp 11, som arbetar med verktyg i säkerhetskulturarbete, med temat "Utveckla företaget med bättre säkerhetskultur".

Exempel på andra programpunkter är en presentation av:

• Information från SSG säkerhetskommitté och dess arbetsgrupper.
  • Presentation av SSGs tjänster inom Hälsa, Säkerhet och Miljö (HSE).
  • SSG Entre - Sveriges mest populära säkerhetsutbildning, en del av säkerhetskulturen.
  • Presentation av några av SSGs övriga tjänster inom affärsområdena Teknikoch Inköp & Logistik.

Målgrupp

Seminarierna vänder sig till linjechefer, skyddsombud och projektledare liksom till de som arbetar med teknik, underhållsfrågor, personalfrågor, hälsa, säkerhet och miljö.

Skicka in din anmälan till oss med post, SSG Standard Solutions Group, Köpmangatan 1, 852 31 Sundsvall eller via e-post till kerstin.schutze@ssg.se. Glöm inte att uppge vilket tillfälle du anmäler dig till!

Vid frågor kontakta oss på telefon 060 - 14 15 57. Det finns ett begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Om du inte kan delta efter att du anmält dig, vänligen meddela oss senast fem dagar före seminariedagen.