Pål Bakken ny vd för SSG Standard Solutions Group

Pål Bakken ny vd för SSG Standard Solutions Group

Nu är det klart att det blir Pål Bakken som tar över som vd för SSG Standard Solutions Group. Pål kommer från en roll som affärsutvecklare inom bolaget och har varit tillförordnad vd sedan slutet av maj 2023.

– Jag känner en stor ödmjukhet och stolthet över att få leda SSG in i framtiden, säger Pål Bakken.

Under onsdagen var SSGs styrelseordförande Magnus Forsbrand på plats på huvudkontoret i Sundsvall för att presentera bolagets nye vd.

­ – Vi är väldigt glada att kunna presentera Pål Bakken som ny vd för SSG. Vi har haft ett jättestort intresse för rollen och många sökande. Det har varit en gedigen process och vi tycker att Pål är rätt person att leda SSG in i framtiden. SSG är ett väldigt fint bolag som är inne i en internationaliseringsresa där vi arbetar med att lansera våra tjänster utomlands. Vi ser framför oss en stor tillväxt och en spännande framtid för bolaget, säger han.

SSG har vuxit mycket de senaste åren med många nya medarbetare, framför allt i Sundsvall men även i övriga Sverige och utomlands. Bara under 2023 har personalstyrkan ökat med ett 30-tal personer vilket innebär att SSG nu passerat hundra anställda.

­ – Vi har fantastiska kunder i mer än 20 länder, vi ser en stor möjlighet att växa vidare i Sverige och internationellt tillsammans med våra kunder. Vår organisation består av mycket kompetenta medarbetare som gör sitt yttersta för att våra kunder skall känna sig trygga med att välja SSG som partner, säger Pål Bakken.

I över 60 års tid har SSG tagit fram tjänster, standarder och kurser för att öka konkurrenskraften i svensk industri. Idén är att hitta gemensamma standardiserade lösningar på gemensamma problem, som återfinns inom hela industrin oavsett bransch.