På bilden, överst från vänster: Staffan Modig, David Thelin, Christer Wallin, Sara Vedin, Lars Alenrud och Mattias Hasselryd.

SSG fortsätter satsa – nyanställer sex personer

SSG Standard Solutions Group AB i Sundsvall fortsätter sin satsning och nyanställer sex personer.

SSG är inne i en mycket spännande period, och satsar på att rekrytera spetskompetenser till våra viktiga kommittéer och för att ge bästa support till våra industrikunder, säger Mats Jakobsson, VD för SSG.

SSG Standard Solutions Group AB levererar standardiserade tjänster och har varit ett stöd till industrin i över 60 år. Just nu är företaget inne i en expansiv period, och inledde tidigare under året sitt största projekt någonsin där man storsatsar på tjänsten SSG Produktdatabas. Innan sommaren anställdes en ny VD, Mats Jakobsson, och i augusti har ytterligare sex personer förstärkt organisationen för att kunna möta de behov som finns inom industrin. Förstärkningarna kommer att arbeta med utveckling och ledning av några av SSGs tekniska kommittéer, samt med försäljning och kundvård.

SSGs VD, Mats Jakobsson, kommenterar den expansiva perioden så här:

– SSG ska erbjuda spetskompetens inom industriella utvecklingsområden som hållbarhet, arbetsmiljö, digitalisering, med mera. Detta för att på bästa sätt bidra till vår industriella samverkan och ta fram de bästa standarderna.

De nyanställda är:

• Christer Wallin – Bred erfarenhet från svensk och utländsk industri, främst inom konstruktion. Ny processledare för SSGs rörkommitté.
  • Staffan Modig – Har arbetat inom el i över 30 år, både som elektriker och som säljare och grossist. Ny processledare för SSGs elkommitté.
  • Sara Vedin – Arbetsmiljöingenjör med erfarenhet från offshore i Norge. Ny processledare för SSGs säkerhetskommitté och ytskyddskommitté.
  • Mattias Hasselryd – Key Account Manager, skogs-, pappers- och massaindustri.
  • David Thelin – Key Account Manager, tillverknings- och processindustri.
  • Lars Alenrud – Key Account Manager, olje-, gas-, kemi- och gruvindustri samt automotive.

Fem av personerna kommer att vara placerade på huvudkontoret i Sundsvall, medan Lars Alenrud kommer att arbeta från SSGs nya kontor i Stockholm.

SSG har vuxit kontinuerligt de senaste åren och omsatte under 2015 nära 100 miljoner kronor. Bolaget har cirka 70 anställda med majoriteten i Sundsvall.