SSG huvudsponsor för Sundsvall Wind Sprint

Sundsvallsföretaget SSG, som ägs av industrin och via ett unikt industriellt samarbete hjälper svenska företag och anläggningar att bli säkrare och effektivare, är ny huvudsponsor för den internationella friidrottstävlingen Sundsvall Wind Sprint. Wind Sprint är världens enda renodlade sprinttävling och sedan starten har varje år ett 30-tal toppsprinters från USA, Karibien, Afrika och Europa deltagit tillsammans med den svenska eliten.

- Precis som Wind Sprints löpare är våra kunder i världsklass och verksamma över hela världen, säger SSGs marknads- och kommunikationschef Carl Johard. Dessutom delar vi tävlingens starka förankring i Sundsvall och det målmedvetna arbetet för att hela tiden bli lite bättre. Det känns också väldigt stimulerande att kunna bidra till att ett så här stort internationellt arrangemang sker i Sundsvall.

SSG Wind Sprint i Sundsvall äger rum på Baldershovs IP söndagen den 17 juni. Det är den sista kvalificeringsdagen för EM i Helsingfors och också en viktig tidpunkt inför sommarens OS i London.

- Tack vare SSG som huvudsponsor kan vi bjuda Sundsvallspubliken på friidrott av högsta internationella klass för sjunde året i rad, säger Håkan Andersson, tävlingsansvarig för SSG Wind Sprint i Sundsvall. Årets tävlingsdatum, nära EM, gör att Wind Sprint är högintressant för den europeiska eliten. Sen brukar vi alltid kunna krydda lite extra med vasst motstånd från andra delar av världen också.

Ytterligare information lämnas gärna av Carl Johard, tel. 060 - 141505, eller Håkan Andersson, tel. 070 96 06 311.

SSG hjälper svensk tillverkande industri med standardisering, rådgivning, information och utbildning inom affärsområdena teknik, inköp samt hälsa, säkerhet och miljö.