SSU och kommunal på besök i Halmstad

Idag besöker SSUs förbundsordförande Jytte Guteland Halmstad tillsammans med Kommunals förbundsordförande Ylva Thörn. Under dagen kommer kommunals medlemmar på länssjukhuset i Halmstad att besökas samt en utbildning i om Europa på Katrinebergs folkhögskola. För SSU som LO:s ungdomsförbund är det viktig att besöka unga arbetsplatser och idag gör vi detta i Halmstad.

- Jag är orolig för hur finanskris och lågkonjunktur kommer att drabba kommunals medlemmar. Det känns därför viktigt att besöka kommunals medlemmar i Halland på länssjukhuset i Halmstad, säger Jytte Guteland förbundsordförande SSU.

- Det är en orolig tid vi lever i med ökat antal varsel med effekter för landsting och kommuner. Både den nationella debatten och debatten inför Europaparlamentsvalet måste handla om hur vi skyddar oss och stöttar välfärdssektorn, avslutar Jytte Guteland.

För mer information om dagen eller kontakt med SSUs förbundsordförande Jytte Guteland kontakta pressekreterare Ingela Nilsson 073-519 01 07.