Cloetta satsar på Business Clean-up

Cloetta satsar på Business Clean-up

Genom en volontärstädning med Städa Sverige kan företag visa samhällsengagemang och göra en konkret insats för miljön, och samtidigt få en trevlig och givande personalaktivitet. Vi kallar det Business CleanUp.

Livsmedels/Konfektyrföretaget Cloetta Sverige AB ska fredagen den 16 september genomföra en Business CleanUp i Malmö i samarbete med Städa Sverige.

Sverigekontoret i Malmö deltar med ca 80 personer som ska plocka skräp och göra det fint i Slottsparken i central Malmö. Varje deltagare får även här göra Städa Sveriges nya miljöutbildning.

- Den här aktiviteten går i linje med Cloettas hållbarhetsagenda och medarbetarna ser fram emot att få engagera sig, säger Marielle Carlsson, hållbarhetschef på Cloetta.

Förutom att Cloetta gör en insats för en bättre miljö så stödjer man Städa Sveriges verksamhet och i förlängningen lokala idrottsklubbar som Städa Sverige engagerar i olika städprojekt.

- Volontärstädningen är också en del av vår hälsosatsning Cloetta Energy. Den ger oss möjlighet att göra en god gärning samtidigt som vi kan röra oss tillsammans, säger Gabriella Svensson, HR Business Partner på Cloetta.

- Cloetta gör inte bara en insats för miljön, de ger också oss möjlighet att hjälpa fler idrottsungdomar att uppnå sina drömmar! Säger Ronja Hartonen, Produktionskoordinator på Städa Sverige.

Tack till Malmö Stad som hjälper till att ta hand om säckarna med skräp.

Kontakt, Städa Sverige
    Mikael Örnliden