Sika Sverige volontärstädar vid mälaren med lokalförening

Sika Sverige volontärstädar vid mälaren med lokalförening

Genom en volontärstädning med Städa Sverige kan företag visa samhällsengagemang och göra en konkret insats för miljön, och samtidigt få en trevlig och givande personalaktivitet. Vi kallar det Business CleanUp.

Sika Sverige, en leverantör av produkter till byggbranschen och den tillverkande industrin kommer att genomföra en Business CleanUp torsdagen den 15 september i samarbete med Städa Sverige.

I alla de över 100 länder där Sika verkar, engagerar de sig i olika sociala projekt och i Sverige har Sika valt att samarbeta med Städa Sverige.

Ett 20-tal anställda kommer att plocka skräp utefter Mälarens stränder, från Maltesholmsbadet i Hässelby till Kanaanbadet i Bromma. I samband med detta genomför varje anställd Städa Sveriges nya miljöutbildning. Förutom att Sika gör en insats för en bättre miljö så stödjer man Städa Sveriges verksamhet och i förlängningen lokala idrottsklubbar som Städa Sverige engagerar i olika städprojekt.

Tack också till Hässelby/Vällingby stadsdelsförvaltning som hjälper till att ta hand om säckarna med skräp.

- Vi ser fram emot en eftermiddag där vi får umgås och dessutom gör något för miljön i vårt närområde! Säger HR-chef Jennie Mattsson, Sika Sverige

- Volontärstädningar med företag möjliggör att vi kan utveckla Städa Sveriges miljöprojekt vilket innebär att fler idrottsungdommar får chansen att göra en insats för miljön. Tack Sika! Säger Mikael Örnliden, projektledare på Städa Sverige.

Kontakt:
Jennie Matsson