Stadium samarbetar med Vätternrundan för fjärde året. Foto: Vätternrundan.

​På plats under Vätternrundan

Inför det avslutande och långa Vätternrundan-loppet laddar Stadium för fortsatt försäljning i sin 1 800 kvadratmeter stora och uppbyggda butik. Med fokus på att skapa en förhöjd upplevelse och möjliggöra en så bra upplevelse som möjligt för de närmare 40 000 deltagarna är sportkedjan på plats för att aktivera och inspirera i världens största cykelutmaning.

Stadium-personal från butiker runt om i landet har arbetat med att sätta upp, förbereda och serva kunderna i den 1 800 kvadratmeter stora eventbutiken i Motala sedan en dryg vecka tillbaka. Stadiums roll i Vätternrundan handlar för fjärde året i rad om att hjälpa deltagarna att vara så förberedda som möjligt inför sitt lopp och att förhöja upplevelsen för hela arrangemanget. Dessutom är Stadium en del av Vätternrundans Activity Zone där barn och ungdomar har en egen aktivitetsyta samt till barnloppet Skoj på hoj där 1 000 barn deltog i år.

Förutom att ge service i butik med prylar och produkter för cykelentusiaster deltar flertalet Stadium-anställda i de olika loppen.

– Sedan jag började på Stadium har känslan att vilja utmana mig själv i långlopp smugit på mig. Jag har också upptäckt att cykel är en riktig teamsport där jag tränat och nu kör 30 mil tillsammans med ett tiotal butikschefer. Det är en fantastisk gemenskap och glädje att ta del av ett aktivt liv tillsammans samt ett bevis på att vi verkligen lever som vi lär, säger Pino Roscigno Commercial Director på Stadium som cyklat både Vätternrundan 150 och nu laddar för Vätternrundan 300 km.

– Stadium är väldigt nöjda med samarbete med Vätternrundan och möjligheten vi har att tillsammans aktivera så många barn, ungdomar och vuxna att cykla och delta i folkrörelsen som världens största cykelutmaning är, säger Patrizia Nilsson, Sponsorship Manager på Stadium.

Vätternrundan i siffror

-Cirka 40 000 deltagare aktiveras i Vätternrundan 2019