Stadium fortsätter stödja Goodsport. Foto: Goodsport.

Stadium fortsätter stödja Goodsport

Stiftelsen Goodsport Foundation får fortsatt stöd från sportkedjan Stadium. Det nya avtalet sträcker sig över nästkommande år och syftar till att minska kriminalitet, ökad hälsa och integration genom idrott.

Sedan 2013 har stiftelsen Goodsport Foundation hjälpt föreningar och kommuner att starta upp samhällsnyttiga projekt genom idrott. Ett exempel är Nattfotboll som bedrivs fredag- och lördagkvällar klockan 21.00-24.00 runt om i landet. Stadium har stöttat stiftelsen sedan dess start och ger nu stiftelsen fortsatt förtroende.

– Genom vårt samarbete tar vi tillsammans nya steg för minskad kriminalitet, ökad hälsa integration genom idrott. Stadium har sedan vi startade varit och är fortsatt en av våra viktigaste partners. Genom bland annat deras nätverk av föreningar ser vi enorma möjligheter att tillsammans göra skillnad på riktigt i samhället, säger Patrik Asplund, VD Goodsport Foundation.

– Tillsammans med Goodsport kan vi inspirera fler till att välja ett aktivt liv. För oss på Stadium känns det viktigt och bra att kunna bidra med inspiration till ungdomar och ökat välbefinnandet hos dessa. Vi är mycket stolta och glada över att förlänga samarbetet och ser fram emot att utvecklas tillsammans, säger Patrizia Nilsson, Sports Marketing Manager Stadium.

Det nya avtalet sträcker sig till och med den 31 dec 2019.

Mer om Goodsport Foundation
Goodsport är en allmännyttig, partipolitiskt obunden och icke-vinstdrivande stiftelse som verkar för integration genom idrott för unga. Stiftelsen är nyskapande, lösningsorienterade och agerar förebilder genom att använda personliga erfarenheter, visa sårbarhet och ödmjukhet. Goodsport Foundation vill göra skillnad för unga och aktiviteterna drivs tillsammans med ett brett nätverk av representanter från näringsliv, offentlig och ideell sektor som vill verka för integration genom idrott. Läs mer om Goodsport Foundation här.

För mer information, vänligen kontakta;
Angelica Larsson, PR- & Informationsansvarig Stadium, angelica.larsson@stadium.com, 0705803931.

Patrik Asplund, VD Goodsport Foundation, patrik@goodsport.se, 0704934566.