Stadium fortsätter samarbete med Finlands fotbollsförbund

Stadium, Nike och Finlands fotbollsförbund förnyar avtal

Samarbetet, som inleddes 2014, fortsätter när Stadium, Nike och Finlands fotbollsförbund undertecknar ett nytt fyraårigt samarbetsavtal. Stadium fortsätter som Finlands fotbollsförbunds officiella partner tillsammans med Nike, som är den exklusiva leverantören för samarbetet. Från och med idag, 4 september, finns de nya officiella tröjorna för de finska landslagen också i Stadium-butikerna och onlinebutiken stadium.fi.

Fotboll spelar en nyckelroll i Stadiums verksamhet och företaget vill vara med och utveckla finsk fotboll. Stadium har aktivt stöttat klubbaktiviteter, särskilt på junior- och gräsrotsnivå, med sitt egna Team Sales-koncept som täcker över hela Finland.

-Finland upplever en unik fotbollshype som kan ses både på och utanför planen. Den finska fotbollsfamiljens uppdragsidé och uppdrag, Fotboll för alla, passar perfekt in i Stadiums uppdrag, som är att inspirera alla till ett aktivt liv. Det är fantastiskt att vara med på att stödja finsk fotboll och våra landslag, säger Jaakko Soini, Country Manager på Stadium.