Stadium och LHC signar avtal

Stadium och LHC signar avtal

Sportkedjan förvärvar sig rätten till ytterligare en storklubb inom svenskt föreningsliv och stärker sin position inom hockey. Med det nya avtalet som träder i kraft i maj blir Stadium officiell sportleverantör och partner till Linköping Hockey Club.

Stadium och Linköping Hockey Club, LHC, har beslutat att inleda ett samarbete för de närmaste fyra säsongerna med en option på förlängning. Parternas respektive verksamheter kopplar tydligt an till varandra vad gäller vision, utveckling framåt samt engagemang kring på barn- och ungdomar.

– LHC är med sina elitlag och stora ungdomsverksamhet samt tydliga jämställdhetsarbete goda förebilder för hela sporten och samhället i stort. Det är också en viktig förening för oss i regionen och för att stärka vår position inom hockey, säger Daniel Johansson, Sponsorship Manager Stadium.

I och med samarbetsavtalet förvärvar sig Stadium rättigheten som ”Officiell Sportleverantör” och Officiell partner till LHC vilket innefattar samtliga lag/verksamhet inom föreningen. Stadium blir branschexklusiv samarbetspartner i sportbranschen med undantag för det varumärke föreningen väljer att samarbeta med. Stadium blir en av LHC Officiella partners

– I och med avtalet med Stadium får LHC en mycket professionell partner som delar vår syn på utveckling av barn och ungdomar med hjälp av idrotten. Vidare så har Stadium ett bra servicekoncept för att stötta alla våra lag med god materialtillgång säger Michael Sturehed, marknads och kommunikationschef Linköping Hockey Club.

LHC har både dam-, herr-, J18- och J20-lag i de respektive högsta serierna. Föreningen är även engagerad i samhällsprojekt med fokus på idrott och att får fler barn och ungdomar i rörelse.

Avtalet avser perioden 1 maj 2019 till 30 april 2023.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig, Stadium, angelica.larsson@stadium.com, 070–580 39 31.

Michael Sturehed, marknads och kommunikationschef LHC michael.sturehed@lhc.eu,073-546 24 29.