Stadium stöttar DIFs Mini-Camper

Stadium stöttar DIFs Mini-Camper

I fjol aktiverades över 4 000 barn i Djurgården Fotbolls Mini-Camper som Stadium stöttar. Under 2019 intensifieras det uppsökande arbetet till fler platser men också fler återkommande tillfällen för att fortsätta stärka utövare och intresse.

Genom Djurgården Fotbolls Mini-Camper kan Stadium inspirera fler barn och unga till ett liv i rörelse.

Under 2018 aktiverades över 4 000 barn i Stockholmsområdet och nyligen levererade sportkedjan, tillsammans med adidas, nya ledarkläder, bollar, västar, gympapåsar och vattenflaskor till verksamheten. Tack vare Mini-Camperna blir alla vinnare - från barn och föräldrar till skolorna och samhället i stort förutom givetvis också Djurgården, adidas och Stadium.

Under 2019 kommer Djurgården Fotboll både intensifiera det uppsökande arbetet till fler platser men också skapa fler återkommande tillfällen för att fortsätta stärka fotbollen som sport i Stockholm både i utövare och intresse.