Weetabix på Stadium Sports Camp

Sveriges största sportläger för barn och ungdomar, Stadium Sports Camp, får 2018 en ny huvudsponsor genom livsmedelsföretaget Weetabix.

Närmare 8 000 barn och 1 200 ledare kommer under fyra sommarveckor att delta på Stadium Sports Camp, antingen i Halmstad eller i Norrköping. Tanken med lägret är att deltagarna ska sporta, skratta och svettas tillsammans med nya kompisar och ta del av den hä gaste sommarlovsveckan.

Weetabix är kakformade frukostflingor av vete som ofta smulas med mjölk, fil eller yoghurt. Som ny huvudsponsor för lägret vill livsmedelsföretaget se till att deltagarna orkar mer på plats genom att bjuda på en kvalitativ frukost hela veckan.

– Vi är glada över att få en energifylld huvudsponsor som vill vara med och göra hållbara val och aktivera deltagarna med sitt sponsorskap. Samarbetet känns helt i linje med lägrets vision och genom stöttningen kan vi tillsammans berika upplevelsen ytterligare för alla aktiva på lägret, säger Johan Zahn, tillträdande lägeransvarig på Stadium Sports Camp.

Weetabix kommer att finnas som leverantör av frukostflingor på lägret och se till att alla deltagare och ledare får i sig rätt energi på morgonen. Weetabix är också avsändare av den stora nyheten ”Mega Track”, en 100 meter lång uppblåsbar hinderbana som deltagarna kommer att hitta i utefritidsgården Activity Town. Dessutom kommer lägret att gästas av Weetabixs kockar som kommer att vara på plats för att servera frukostflingorna med färsk bärmix och mjölk eller yoghurt.

– Vi på Weetabix är glada över att våra frukostprodukter är ett självklart val för flera miljoner hushåll världen över. Vi vet att en bra frukost är nyckeln för att lyckas med dagens utmaningar och vi är stolta över att kunna erbjuda deltagarna på Stadium Sports Camp en närings-, fiber & proteinrik start varje dag hela lägerveckan. Weetabix är både ett nyttigt, roligt och gott sätt att äta frukost, säger Christine Magnusson, Brand Manager på Haugen-Gruppen AB som är distributör för Weetabix i Sverige.

För mer information kontakta;
Christine Magnusson, Brand Manager, Haugen-Gruppen AB, 011-36 29 00

Angelica Larsson, PR & Informationsansvarig Stadiumangelica.larsson@stadium.com, 0705803931