Åpningsfest för Stadium Outlet i Norge

Åpningsfest för Stadium Outlet i Norge

Torsdagen den 24 oktober klockan 10.00 öppnar Stadium Outlet på den norska marknaden. Butiken i Kristiansand blir Stadium-koncernens första i Norge och följs redan i slutet av november av ytterligare en, då i Moss.

Butikerna i Kristiansand och Moss får cirka 1 500 kvadratmeter säljyta vardera och kommer även att se ut som de svenska och finska vad gäller sortiment och inredning. Butikerna i Kristiansand och Moss blir nummer 55 respektive 57 för Stadium Outlet, emellan dem öppnar konceptet i finska Seinäjoki.

– Framgångarna för Stadium Outlet fortsätter och vad passar bättre än att fira tioårsjubileum med att öppna på en ny marknad. Det är ett spännande kliv för hela koncernen och känns helt rätt för vårt lågpriskoncept som blivit en succé i såväl Sverige som Finland, säger Karl Eklöf, CEO Stadium Group.

– Det ska bli riktigt spännande att se hur väl Norge tar emot oss och vår service, vårt breda utbud och prisvärda produkter samt vad vi kan lära oss om den norska marknaden innan vi planerar för nästa steg. Men först ska vi planera och genomföra öppningsfest i Kristiansand och i Moss, säger Daniel Löfkvist, tillträdande General Manager för Stadium Outlet.

Fakta om Stadium Outlet
-Startade i Sverige 2009, firar därmed tio år 2019.
-Redovisade tillväxt i såväl fysiska som digitala butiker i senaste årsrapporten, trots investeringar.
-Fortsatt öppningstakt kring 5-6 butiker per år.
-Under verksamhetsåret 18/19 öppnades 3 nya Stadium outlet-butiker i Sverige och 2 i Finland
-Butiken i norska Kristiansand blir den 55:e i ordningen för Stadium Outlet, Moss den 57:e
-1 november 2019 tillträder Daniel Löfkvist som General Manager efter Anders Bejsy.

Stadium Outlets första butik i Norge öppnar på Avenyn i Sørlandsparken vid Sørlandssenteret, Kristiansand den 24 oktober 2019 klockan 10.00. Butiken kommer att ha öppet mån-fre 10.00-20.00 och lördagar 10.00-18.00, söndagar stängt. Stadium Outlet Moss öppnar 21 november.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig, Stadium, angelica.larsson@stadium.com, +4670–5803931.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sport- och upplevelseläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2017/2018 var nästan sex miljarder kronor. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.