AIK Fotboll och Stadium förlänger avtal

AIK Fotboll och Stadium förlänger avtal

AIK Fotboll och Stadium offentliggjorde idag att de förlänger sitt avtal ytterligare fyra år, där Stadium blir ”officiell sportbutik” och samarbetspartner till klubben. Avtalet innebär, förutom att Stadium kommer synas på AIK matchdräkter, även bred exponering i klubbens nya hemmaarena Friends Arena.

- Stadium är en engagerande partner som framför allt har spelat en viktig roll i utvecklingen av vår position som Sverigeledande inom ungdomsfotbollen. Stadium är även duktiga på att aktivera sina sponsorskap och nu när vi kliver in på Friends Arena kan vi erbjuda alla våra partners helt nya möjligheter, säger Niklas Nestlander, Kommersiellchef, AIK Fotboll.

AIK och Stadium har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig sedan år 2008
och i och med det nya avtalet fördjupas samarbetet, inom såväl elit- som ungdomsfotbollen, med fler gemensamma aktiveringar som engagerar och inspirerar till en aktiv, rolig och hälsosam livsstil.

- AIK Fotboll är en stark förening och en fantastik plantskola för unga fotbollstalanger. Att satsa på ungdomar är väldigt viktigt för oss samtidigt som samarbetet går helt i linje med Stadiums varumärke att förknippas med de ledanade sport- och idrottsföreningar, säger Daniel Johansson, Sponsringschef
för Stadium.

Avtalet omfattar såväl dam- och herrelit som ungdomsfotbollen.

För mer information, kontakta:
Ebba Kanekrans, PR-chef Stadium
0709-53 57 60, ebba.kanekrans@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 140 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2011/2012 var cirka 5,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.