AIK Fotboll och Stadium skriver nytt avtal

AIK Fotboll AB och Stadium har i dagarna skrivit ett nytt, utökat, avtal där Stadium blir "officiell sportbutik" och samarbetspartner till AIK Fotboll AB. Avtalet, som löper på fyra år, innebär bland annat att Stadium kommer att synas på AIK matchdräkter samt på AIK:s hemmaarena Råsunda. Avtalet omfattar såväl dam-, och herrelit som ungdomsfotbollen.

AIK Fotbollsförening (AIK FF) och AIK Fotboll AB slöt 2008 ett avtal med Stadium vilket innebar att Stadium tog hand om all klubbförsäljning (Team Sales) för AIK:s ungdomsverksamhet. Samarbetet mellan AIK och Stadium blev direkt mycket framgångsrikt och AIK Fotboll blev en av Stadium största kunder inom Klubbförsäljning.

- Vårt samarbete med Stadium har genererat mycket mervärde för alla dem som spelar och leder AIK Fotboll och vi ser mycket fram emot ett fördjupat samarbete inom såväl Elit- som inom ungdomsfotbollen. Att Stadium vill utöka samarbetet med oss är ett kvitto på att vi hittat rätt i vårt koncept som vi erbjuder marknaden, säger Johan Cederbrant, försäljnings- och marknadschef på AIK Fotboll AB.

- AIK är en stark förening med bred verksamhet som ligger väl i linje med Stadiums mission att inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. Att satsa på ungdomar och bredd är viktigt för oss, och AIK har ett starkt program och en bra organisation för att skapa detta, Vi ser stora utvecklingsmöjligheter i vårt samarbete med AIK, säger Gustaf Örhn, VD för Stadium.

För mer information, vänligen kontakta:

AIK Fotboll AB
Sophie Josefsson, kommunikationschef

Tfn: 070-4311259

E-post: sophie.josefsson@aik.se

Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknadschef

Tfn: 070-4311258

E-post: johan.cederbrant@aik.se sussi.calas@stadium.se

Stadium:
Sussi Calås-Jonsson, informationschef
Tfn: 011-24 61 03, 0709-53 47 60
E-post:

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, ett damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar i Allsvenskan, damlaget i Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB bedriver också U21-verksamhet för herrar i samarbetsklubben Väsby United, som spelar i Superettan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm och omsatte 103 miljoner kronor år 2008.

För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 110 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår förutom Stadiumbutikerna, specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Golf och Stadium XXL samt Red Devil- och Sports Outletbutikerna. Dessutom ingår dotterbolagen Stadium Promotion, Stadium Solutions och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2007/2008 var ca 4 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.