Bauer och Stadium söker hockeyns okända hjältar

Bauer och Stadium söker hockeyns okända hjältar

Henrik Lundqvist är ansiktet utåt i Sverige för ”The Strongest Link” – en nomineringstävling på initiativ av Bauer Hockey och i samarbete med Stadium i Sverige. Tävlingen kommer att lanseras i sju olika länder och går ut på att sätta strålkastarljuset på hockeyns okända hjältar, personerna bakom kulisserna, de som får kämparna att kämpa. Det kan vara en lagkompis, familjemedlem, en lärare, tränare, materialare eller vän - den som får dig som spelare att ge det där lilla extra.

-       Jag har känt ett stort stöd från flera olika håll under min karriär, så att nominera en enskild person var inte lätt. Mina föräldrar har exempelvis bidragit med väldigt mycket, men den som varit mest tongivande i min utveckling är ändå min bror Joel. Utan honom hade jag inte varit där jag är idag, säger Henrik Lundqvist.

Stadium kommer att vara Bauers kanal utåt i Sverige för att sprida budskapet, både via butikerna och Stadiums externa kanaler så som webbsidan och Facebook.

-       Det känns kul att kunna stötta ett så bra initiativ som Bauers ”The Strongest Link”. Stadium har ett starkt familjefokus och satsar hellre på bredden än på elit. Då passar det här bra in vår miljö och det vi sysslar med, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium.

”The Strongest Link” inleds den 15 augusti och det bästa bidraget från respektive land utses av en jury bestående av både NHL-stjärnor och representanter från Bauer Hockey. Vinnarna belönas med en resa till New York, biljetter till en Rangers-match på legendariska Madison Square Garden samt gratis hockeyprylar från Bauer under ett helt år. Tävlingen avslutas den 1 oktober.

Nominera din starkaste länk på: www.bauerstrongestlink.com

För mer information:

Lars-Johan Strand, marknadschef, lars.strand@stadium.se, 0704-91 44 00
Petra Sjöstrand, presskontakt, petra.sjostrand@stadium.se, 0709-53 47 60

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se