Boxningsstjärnan Frida Wallberg ny SOC-ambassadör

Boxningsstjärnan Frida Wallberg ny SOC-ambassadör

Världsmästaren i proffsboxning Frida ”Golden Girl” Wallberg blir nya ansiktet utåt för Stadiums träningsvarumärke SOC. Samarbetet innebär att Frida blir helsponsrad av SOC under det kommande året och kommer att dyka upp i flera aktiviteter både på Stadium.se samt i butik.

Den 29-åriga Åtvidaberg-tjejen som kallas för Golden Girl, har en gedigen amatör- och proffskarriär bakom sig och är utan tvekan Sveriges främsta kvinnliga boxare genom tiderna. Efter flera guld i SM, EM, NM och dessutom VM, lade Frida för några år sedan ner sin karriär efter en ryggskada och fick i samma veva barn. 2010 gjorde hon succécomeback och återerövrade strax därefter sin VM-titel, som hon vann redan som 18-åring.

– Jag är supertaggad inför samarbetet med Stadium och ser det som en riktig utmaning. Jag är i mitt livs form och som SOC-ambassadör vill jag inspirera och motivera träningssugna svenskar i alla åldrar och former, säger världsmästaren i proffsboxning, Frida Wallberg.

Tidigare i höst har Frida Wallberg synts i Stadiums reklamkampanj för Training tillsammans med modeprofilen Sofi Fahrman, träningsbloggaren Kalle Zackari Wahlström och mammatränaren Olga Rönnberg. Olga Rönnberg är sedan tidigare också ambassadör för SOC.

– Vi är väldigt nöjda med att ha knutit en svensk idrottslegend som Frida till oss. Frida är både tuff och sympatisk samtidigt som hon är bäst i boxningsringen – självklart vill vi ha henne knuten till Stadium och SOC. Vi har flera gemensamma projekt på gång tillsammans med Frida som vi kommer kunna berätta mer om under det kommande året, säger Petra Sjöstrand, presskontakt Stadium.

För mer information samt kontakt med Frida Wallberg, vänligen kontakta:
Petra Sjöstrand, presskontakt Stadium
Tel.0709-53 47 60
E-post. petra.sjostrand@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se