Champions Rosa Bandet-kollektion på Stadium stödjer den fortsatta kampen mot bröstcancer!

Champion har tecknat ett avtal med Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO, för Bröstcancerfondens Rosa Bandet-kampanj 2011. Kollektionen som är designad och tillverkad av Champion innehåller flera nyheter. Stadium har exklusivitet på Champions Rosa Bandet-kollektion bland sportkedjorna och kampanjen startar den 1 oktober i samtliga Stadiumbutiker i Sverige och på stadium.se.

Kollektionen består av sportbehå och trosa i funktionsmaterial, vattenflaska, strumpor, handledsband och väska. Bröstcancerfondens Rosa Bandet-nål och en reflex kommer också att finnas till försäljning. 20% av försäljningsvärdet går till bröstcancerforskningen.

Som marknadsledande på sportbehå i Sverige, ligger det nära till hands för Champion att bidra till kampen mot bröstcancer. Därför är också sportbehån en viktig och central produkt i Rosa Bandet-kollektionen.

-       Champion vill gärna vara med igen och stödja den viktiga cancerforskningen och ge hopp till människor som har drabbats av bröstcancer och till deras anhöriga, säger Ralph Mühlrad, VD på Champion Northern Europe AB

-       Man vet idag att ett aktivt liv minskar antalet återfall i sjukdomen. Därför känns det här samarbetet med Champion i kampen mot bröstcancer bra för oss och ligger helt i linje med vår verksamhet, säger Petra Sjöstrand, informationsansvarig på Stadium.

Företagen skänker tillsammans 20% av försäljningsvärdet på dessa produkter till Bröstcancerfonden. Rosa Bandet-kampanjen sätter igång den 1:a oktober. Breast Health Day äger rum lördagen den 15:e oktober.

www.champion-eu.com
www.stadium.se

För mer information, kontakta:

Ralph Mühlrad, VD Champion, 08-742 02 00 eller 0705-70 35 20

Petra Sjöstrand, presskontakt Stadium, 0709-53 47 60

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­____________________________________________________________________________

Varumärket Champion är ett av världens äldsta sportvarumärken och grundades i USA redan år 1919. Champion Northern Europe ingår i koncernen Champion Europe som äger varumärket Champion i Europa, Mellan-Östern och Afrika.

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 110 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka
3 000 anställda och omsättningen 2009/2010 var ca 4,3 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv.
www.stadium.se.