Djurgården och Stadium överens om nytt huvudpartneravtal

Djurgården och Stadium överens om nytt huvudpartneravtal

Samarbetet mellan Djurgården Fotboll och Stadium inleddes redan inför säsongen 1999 och efter över tjugo år av gemensamma framgångar både på och utanför planen har man kommit överens om ett fortsatt samarbete. Det nya avtalet, som sträcker sig till 2025, betyder att Stadium fortsätter som officiell sportbutik och branschexklusiv partner till hela DIF Fotboll.

-Stadium har kommit att bli en naturlig del av Djurgårdsfamiljen och man är en oerhört viktig del av vår verksamhet och för att vi på ett framgångsrikt vis ska kunna förse alla våra ungdomsspelare med material och utrustning. Vi är oerhört glada över att Stadium kommer vara en viktig del av vår verksamhet även i framtiden säger Henrik Berggren VD Djurgården Fotboll

Samarbetet med Stadium är speciellt och essentiell partner för Djurgården Fotboll. Stadium är leverantör av all utrustning från matchtröjor och träningskläder till benskyddstejp för alla våra över 2 000 ungdomspelare. Ett väl fungerande samarbete från beställning till leverans är oerhört viktigt och på dessa punkter är Stadium utan tvekan branschledande.

– Utöver sina framgångsrika elitlag driver DIF Fotboll en fantastisk barn- och ungdomsverksamhet med en tydlig värdegrund, vilket vi på Stadium tycker är otroligt viktigt. DIF är en organisation och klubb med stort hjärta och hårt arbete, precis som vi och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt samarbete tillsammans med DIF Fotboll, säger Daniel Johansson, Sponsorship manager på Stadium.

-Att Stadium väljer att fortsätta sitt samarbete med oss och även utökar sin insats visar att vi är en attraktiv rättighet och en uppskattad samarbetspartner. Vi har under en lång tid arbetat med att vässa vår verksamhet och att kunna erbjuda våra partners möjligheter, rättigheter och upplevelser som är marknadsledande inom svensk idrott. Stadium är utan tvekan ledande inom sin bransch och vi strävar efter att vara det inom vår säger Daniel Malmgren Affärsområdeschef Företag och Partners Djurgården Fotboll.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 190 butiker totalt i Sverige, Finland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som sedan starten 1995 har aktiverat över 100 000 barn och ungdomar och skänkt över 65 mkr till föreningslivet. Koncernen har närmare 3 500 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen år 2020 var ca 7 mdkr SEK exklusive moms.