”Djurgårdens Fotboll är en av Sveriges mest framgångsrika föreningar”

”Djurgårdens Fotboll är en av Sveriges mest framgångsrika föreningar”

Stadium har förlängt samarbetsavtalet med Djurgården Fotboll och blir föreningens officiella sportbutik i ytterligare fyra år. Avtalet innebär att Stadium fortsätter som officiell partner till samtliga lag inom dam-, herr- och ungdomsverksamheten fram till säsongen 2021.

Stadium har varit en del av Djurgårdsandan sedan 2003 och samarbetet har utvecklats i takt med både sportsliga och kommersiella framgångar. Djurgården Fotboll är en av Sveriges mest anrika och framgångsrika fotbollsföreningar med bland annat elva SM-guld och är idag en av landets största föreningar med sina cirka 13 000 medlemmar.

– Djurgården Fotboll är en av Sveriges mest framgångsrika föreningar så det känns såklart extra roligt att de valt att fortsätta samarbeta med oss. Djurgårdens värdegrund bygger på glädje, värdighet och respekt, vilket stämmer väl överens med vad Stadium står för. Föreningens satsning på utbildning av ungdomar, både på och utanför planen, är också någonting som vi på Stadium verkligen tycker är positivt, säger Daniel Johansson, sponsorchef på Stadium.

I och med det nya avtalet blir Stadium branschexklusiv samarbetspartner till Djurgården Fotboll. Avtalet avser perioden 1 januari 2018 till 31 december 2021.

– Vi är oerhört glada och stolta över att förlänga och fördjupa vårt samarbete med Stadium. Stadium är en oerhört viktig partner för oss både på och utanför planen och vårt goda samarbete är en förutsättning för att verksamheten för våra 2 000 spelare ska fungera, säger Djurgården Fotbolls VD Henrik Berggren.

Stadium sponsrar även flera andra stora idrottsföreningar, till exempel IFK Norrköping, Sävehof, KIF Örebro, AIK och Kalmar FF.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig Stadium
angelica.larsson@stadium.se, 070–580 39 31

Daniel Malmgren, Affärsområdesansvarig Djurgården Fotboll
daniel.malmgren@dif.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2015/2016 var cirka 6,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.