Högre frisknärvaro med Stadium Business Battle

Stadium Promotion lanserar nu Stadium Business Battle – en social och inkluderande hälsoutmaning för företag över hela världen.

Engagemang för friskare arbetsplats
Stadium Business Battle är en app- och webb baserad tävling där alla former av träning räknas. Till skillnad från en traditionell stegtävling, bidrar individuella favoritaktiviteter till hela lagets insats – allt ifrån yoga och aerobics till golf och promenader. Företag får möjlighet att engagera alla medarbetare – inte bara de som redan tränar – och skapa engagemang mellan länder och avdelningar.

”Första tävlingen startar i mars och många företag är redan intresserade. Man kan tävla internt mot kollegor eller sin värsta konkurrent. Alla vinner på friskare och piggare medarbetare”, säger Nicholas Roman, Head of Sales på Stadium Promotion som är ansvarig för Stadium Business Battle.

När motion är roligt är det roligt att motionera
Varje motionspass resulterar i ett antal förbrända kalorier. De konverteras automatiskt till individuellt beräknade Stadium Battle Points. Det företag eller lag som samlar flest antal i genomsnitt per medlem under utmaningsperioden vinner och man kan följa utvecklingen i realtid på skärmen.

”En stor fördel är att man kan bli motionskompisar och dela resultaten i sociala medier (exempelvis Facebook) för att sprida positiv PR om företagets hälsosatsning”, säger Nicholas Roman och betonar vikten av internt engagemang. ”Man kan bland annat följa sina vänners framsteg och skicka peppande meddelanden till varandra i realtid.”

Exklusivt samarbete med Endomondo
Stadium Business Battle är resultatet av ett exklusivt samarbete med Endomondo -  ett populärt ”sports community” utvecklat i Danmark med snart 13 miljoner användare världen över. Endomondos mobil app förvandlar telefonen till en personlig tränings- och social motivator som gör träning roligare.

Nicholas Roman, Head of Sales
nicholas.roman@stadium.se

Bilder för fri publicering och mer information:
www.stadiumbusinessbattle.se
www.stadiumpromotion.se
www.endomondo.com

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se