Stadium Night Run

Missa inte årets mest inspirerande löparkväll

Stadium Night Run powered by Asics är ett event som vill sätta den svenska löpareliten i fokus och samtidigt ge inspiration till nybörjare och löparentusiaster runt om i landet. I det två timmar långa livesända programmet, med Jessica Almenäs vid rodret, kommer allt inom löpning att avhandlas. Från träningstips till intervjuer med löparprofiler och det senaste inom skor och kläder.

Stadium Night Run gästas inte bara av den svenska löpareliten. Under kvällen medverkar även av Runacademy, Sveriges största löparpodd ”Spring Snyggt med Jesus och Manne” och löparlegenden Lorenzo Nesi. Hela sändningen kröns av två elitlopp på 5 000 meter. Där eliten för både damer och herrar kommer att springa i ett helt nedsläckt Stockholm Stadion. Några av de 22 löparna som kommer att delta är Lovisa Lindh,Hanna Hermansson, David Nilsson, Mohammed Reza och Emil Millán de la Oliva. Och den sistnämnde siktar på att slå Anders Gärderuds svenska rekord på 5 000 meter. Ett rekord som stått sig sedan 1976.

– Det är ett 44 år gammalt rekord, så det har stått sig av en anledning. Jag har redan dubbelt svenskt rekord men det här känns större. Det ska bli intressant att se om mörkret påverkar, men jag tror på mig själv och att jag kommer klara det, säger Emil Millán de la Oliva.

Stadium Night Run kommer att livesändas på Stadiums Facebook den 1 november, 18:00–20:00.

För mer information: https://www.stadium.se/stadium-night-run

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland, Tyskland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2018/2019 var 6,1 mkr exklusive moms. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.