Stadium Groups nya butikskoncept, Sneakers Point.

Premiär för Sneakers Point

Sneakers Point är Stadium Groups nya koncept. Med närmare 750 sneakers-modeller, utvalda plagg och accessoarer i digitala kanaler och fysiska butiker erbjuder Sneakers Point det senaste och mest efterfrågade på marknaden. Idag den 22 mars slogs portarna upp i Norrköping.

En stor efterfrågan på sneakers och brist på shoppingdestinationer med alla trendiga och heta modeller samlade tillsammans med koncernens erfarenhet av både service och skor, ligger bakom konceptet Sneakers Point. Tillgängligheten, personalen och den höga servicenivån tillsammans med det breda utbudet är konceptets recept för framgång.

– Vi ser ständigt över våra koncept och format. Sneakers-trenden har pågått under en längre tid och är väldigt stark. Vi tror att den utvecklingen kommer att fortsätta och för stunden känns det helrätt att satsa på en stark digital närvaro i kombination med ett antal strategiskt placerade fysiska butiker, säger Karl Eklöf, vd på Stadium Group.

Sneakers Point kommer att ha hög modegrad, dessutom med ett extra starkt fokus på tjejer. I sortimentet återfinns marknadens bredaste sortiment av sneakers från alla de stora varumärkena och dessutom efterfrågade och limiterade modeller. Majoriteten av sortimentet finns inte att tillgå hos någon sport retailer. Sneakers Point erbjuder 30 dagars öppet köp, fri frakt till butik/postombud (vid köp över 500 kronor) samt fri returnering.

– Sneakers Point är för alla som älskar sneakers men kanske framförallt en något yngre och trendmedveten målgrupp. Vi tror också att många tjejer kommer att gilla konceptet lite extra, många sneakersbutiker som finns idag har stort fokus på killar, säger Roger Palffy, General Manager på Sneakers Point.

De yteffektiva butikerna på cirka 150 kvadratmeter är stilrena och inspirerande med trägolv, ljusgråa väggar, vitt kakel med svarta inslag samt genomgående rosa detaljer som exempelvis lackade plåthyllor.

Efter lanseringen av sneakerspoint.se den 20 mars och öppningen i Linden köpcentrum i Norrköping, den 22 mars 2018, är det Malmös tur när Sneakers Point slår upp portarna i köpcentrumet Emporia den 5 april.

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2015/2016 var cirka 6,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.