Premiär för Stadiums nya skidbutiker i Sälen

Nu har startskottet gått för Stadium Ski som är Stadiums nya specialbutiker för fjällvärlden. Butikerna finns nu i både Lindvallen och Hundfjället. Här hittar man allt för skidåkaren, såväl utförsskidor och brädor som längdskidor och konfektion. Kunderna kommer också att ha möjlighet att testa det alpina skidsortimentet i backen. I skidbutiken finns varken löparbanor eller de vanliga Stadium-portalerna. Här möts man i stället av fjällinspirerade material som trä, sten och snö, tolkade på Stadiums eget sätt. Fjällbutikerna kommer att ha ett bredare och djupare sortiment av skidkläder och skidutrustning än övriga Stadiumbutiker. Här kommer även att finnas en avdelning för fritidskläder. – Det här är de två första butikerna i vår satsning i fjällvärlden och ett led i företagets samarbete med Skistar, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Satsningen på skidbutiker är ett sätt för oss att komma närmare våra skidåkande kunder. Ambitionen är att på sikt öppna fler skidbutiker på Skistars destinationer. Bifogade bilder från butikerna finns att hämta i högupplöst version på www.stadium.se under Presservice, Bilder. Kontaktpersoner: Anders Bejsy, chef för Stadium Ski, 0280-866 83 eller 0706- 58 44 01 Sussi Calås-Jonsson, pressansvarig Stadium 011-24 61 03 eller 0709-53 47 60