Sport till lägre priser i Kristianstad

Sportkedjan Stadium fortsätter expansionen av sitt lyckade Outlet-koncept. Torsdagen den 27 september klockan 09.00 slår sportkedjan upp dörrarna till ytterligare en ny Outlet-butik, denna gång i Härlövs handelsområde öster om Kristianstad. Öppningen innebär att upp till tio nya tjänster tillsätts.

Outlet-konceptet innebär att butiken erbjuder 40-70 % lägre priser på sortimentet som består av både Stadiums egna varumärken, samt internationella storvarumärken som Adidas, Nike, Reebok, Champion, Puma med flera.

– Anledningen till att vi väljer Kristianstad som etableringsområde är för att staden har ett stort upptagningsområde, det ligger strategiskt rätt och Stadium finns sedan tidigare med en bra butik i city, säger Anders Bejsy, VD för Stadium Outlet.

2009 öppnade Stadium sin första Outlet-butik under eget namn, då i Örebro. Utvecklingen med konceptet har sedan dess varit mycket positivt och man väljer nu att satsa vidare. Butiken i Kristianstad blir den 14:e i ordningen under konceptet.

Butiken har en yta på 1400 kvadratmeter och övriga aktörer i området är bland andra MediaMarkt, Elgiganten, Mio Möbler, Biltema, Team Sportia, Intersport och Jula. I höst fortsätter satsningen med Outlet-butiker och redan i oktober öppnar Stadium en butik i Gävle och fler öppningar planeras till våren.

För mer information, vänligen kontakta;
Petra Sjöstrand, Presskontakt Stadium
Telefon: 0709-53 47 60
E-post: petra.sjostrand@stadium.se

Anders Bejsy, VD för Stadium Outlet