Sportigt och funktionellt för aktiva dagisbarn

Sportigt och funktionellt för aktiva dagisbarn

I våras lanserade Stadium ett första, mindre sortiment för aktiva barn i dagisåldern. Nu till hösten tar man steget fullt ut med ett mer heltäckande sortiment. Tyngdpunkten ligger på funktionella ytterplagg, fritidskläder och skor i sportig design och god kvalitet.

- Plaggen ska vara kul att använda både inomhus och ute i alla väder. Det ska vara lätt att klä barnen rätt och det ska vara lätt för barnen att klä sig själva, berättar Karin Krifter, ansvarig för satsningen på den nya juniorkollektionen.

Målgruppen är dagisbarnens sportintresserade föräldrar som prioriterar barnens utrustning högt. Föräldrar som gillar helhetslösningar och uppskattar kombinationen funktion och nytänkande design.

- De här föräldrarna är vana vid funktionella plagg och vill inte ge avkall på det när det gäller deras barn, menar Karin Krifter.

Sortimentet har anpassats efter hela säsongens olika vädertyper, från augusti till februari och även med tanke på säsongsövergångar, då det är stor temperaturskillnad mellan morgon och dag. Här finns till exempel allt från den första tunna höstmössan till den fleecefodrade windstopper-mössan, ett vanligt galonställ och ett fleecefodrat, eller ett praktiskt allroundset med jacka och byxa samt sköna vinteroveraller.

Alla produkter, med undantag för badplaggen och en liten dansdräkt, passar både kille och tjej. Samtliga bomullsplagg är gjorda av100% certifierad ekologisk bomull. Träningsdelen innehåller också några plagg i funktionsmaterial.

Vi hittar mycket färg i plaggen, sportiga fräscha färger som koordinerats i hela kollektionen. På skosidan finns både snygga och praktiska höst- och vinterskor, från gympaskor till rejäla outdoorkängor och gummistövlar.

Kollektionen täcker in storlekarna 86-116 i kläder samt 21-27 i skor och passar till "Kids", dvs barn i åldern 1 ½-6 år. I kollektionen ingår främst plagg från Soc, Warp och Everest. Kids är ett naturligt komplement till det övriga juniorsortimentet på Stadium som vänder sig till "Tweens", dvs 7-12-åringar (stl 122-164). Stadium har också sedan tidigare ett mindre presentsortiment för 0-2 åringar (stl 68-98).

För mer information vänligen kontakta Spalt PR, 08-667 05 21

Sara Litzén, sara@spaltpr.com för bilder

Åsa Runnvik, asa@spaltpr.com för produktutlån

För övriga frågor vänligen kontakta Sussi Calås-Jonsson, presskontakt, Stadium,

011-24 61 03 eller 0709-53 47 60, eller sussi.calas@stadium.se.