Stadium cyklar snyggt och säkert i vår

Stadium cyklar snyggt och säkert i vår

Våren närmar sig och cykeln tar återigen snart mer plats i vår vardag. Stadiums egna varumärken Everest och Occano lanserar för våren 2016 prisvärda nyheter i sortimentet för såväl hobbycyklisten som vardagspendlaren. Bland annat presenteras en färgglad och funktionell kollektion med cykelkläder och sportiga cykelmodeller samt cykelhjälmar utrustade med det avancerade säkerhetssystemet MIPS.

Funktionell cykelkollektion från EverestVårens cykeltröjor från Everest är tillverkade i funktionsmaterialet TCS Air för bra andningsförmåga och fukttransport samt utrustade med ventilerande meshpaneler för en svalare cykling. Cykelbyxorna har vaddering i grenen för en mer komfortabel cykling och är tillverkade i ett stretchmaterial för optimal passform. Byxorna är även försedda med ett silikonband på insidan som håller dem på plats. Samtliga plagg i kollektionen är utrustade med reflexdetaljer för en säkrare cykling.

Hjälmar utrustade med säkerhetsystemet MIPSEnligt Trafikverket skadar sig ungefär tio cyklister varje dag i trafiken. Genom att använda cykelhjälm minskar risken för allvarliga hjärnskador med mer än femtio procent. Till våren lanserar Stadium en ny och ännu säkrare cykelhjälm, från det egna varumärket Occano, utrustad med säkerhetssystemet MIPS(Multi-directional Impact Protection). Systemet reducerar rotationsvåldet som uppstår vid ett fall tack vare att hjälmens inner- och ytterdel glider mot varandra istället för mot hjärnan. Cykelhjälmarna kommer i färgerna svart och vitt och storleken kan enkelt justeras med ett spänne bak på hjälmen. Pris: 599 kronor.

Nya mountainbikes och hybriderKollektionen från Occano består av 20 nya cykelmodeller som passar både till träning och pendling. Bland nyheterna finns två lättare mountainbikes för den äventyrliga off-road-cyklisten. Modellen X30 är en dam- och juniormodell och X70 är en uppgraderad herrcykel med XT-komponenter, 29” däck och RockShox-dämpare. För pendlaren och vardagsmotionären finns en helt ny 28” hybridmodell.

För högupplösta produktbilder för respektive kategori, vänligen använd länkarna nedan.
Everest cykelkläder dam SS16
Everest cykelkläder herr SS16
Cykelhjälm från Occano SS16
Cyklar från Occano SS16

För mer information:
Angelica Larsson tf. Pr & Informationschef

angelica.larsson@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 160 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2013/2014 var cirka 6,3 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.