Stadium förstärker laget med två nya viktiga medarbetare, som ett led i koncernens offensiva tillväxt- och utvecklingsarbete.

Meta Persdotter börjar som försäljningschef den 13 mars och får övergripande ansvar för Stadium Sverige, Danmark och Finland. Meta Persdotter har tio års erfarenhet från Ikea och har innan dess arbetat både som butikschef, säljare och dekoratör. De senaste tre åren har hon varit varuhuschef på Ikea Kungens kurva, Stockholm. Johanna Dahlgren börjar som inköpschef den 18 april. Hon kommer närmast från Peak Performance, där hon som Product Director ansvarat för inköp, design, produktion och mönster. Johanna har jobbat på Peak sedan 2001 och har dessförinnan arbetat med produktion, både som frilans och som inköpare på H&M. Nuvarande dotterbolagschef Mats Olsson kommer att fortsätta ansvara för koncernens övriga dotterbolag och ska dessutom arbeta med en rad nya koncernutvecklingsprojekt. Bo Eklöf som haft rollen som försäljningschef under en period, kommer nu åter att ägna sig mer åt inköpsfrågor, tillsammans med Johanna Dahlgren. Tidigare inköpschefen Henrik Cederqvist ansvarar i dag för koncernens affärsutveckling. -------------------------------------------- Kontaktpersoner: Koncernchef Ulf Eklöf, 011-24 30 00 eller 011-24 30 02 Sussi Calås-Jonsson, informationsansvarig 011-24 61 03 Högupplösta bilder kan hämtas på www.stadium.se under Presservice, Företagsbilder