Stadium fortsätter i Gustav Vasas spår

Stadium fortsätter i Gustav Vasas spår

Stadium har förlängt samarbetsavtalet med Vasaloppet, världens äldsta och största långlopp på skidor. Förutom olika aktiviteter under Vasaloppets sommar- respektive vintervecka kommer samarbetet att synas i Stadiums butiker och på stadium.se inför och under de kommande loppen. Det nya avtalet gäller från och med 2019 till och med 2023.

Stadium har varit en av huvudsponsorerna till Vasaloppet sedan 2001 och målet med samarbetet för sportkedjan har hela tiden varit att bidra till att inspirera till ett aktivt liv och att fler ska ta chansen att springa, cykla eller skida den klassiska sträckan från Sälen till Mora.

– Det är med stolthet vi förlänger samarbetet med Vasaloppet. För Stadium är det viktigt att vara med i sammanhang där vi får möjlighet att inspirera många människor till det aktiva livet, och det gör vi verkligen i detta samarbete. Tillsammans med Vasaloppet ser vi fram mot att finnas där för deltagarna och underlätta deras resa mot Mora, säger Karl Eklöf, VD Stadium Group.

Stadiums satsning på Vasaloppet ligger väl i linje med sportkedjans mission att aktivera världen.

– Vasaloppet aktiverar nära 100 000 deltagare per år och vi är stolta över att ha varit en del av att Vasaloppet har fortsatt att växa till den gigantiska folkrörelse det är idag. Nu tar vi nästa steg och vi kommer bland annat att fortsätta utveckla satsningen på Barnens Vasalopp på både skidor, cykel och löpning, fortsätter Karl Eklöf.

Förutom att finnas till hands med både tränings- och materialtips i de fysiska tillfälliga butikerna i Mora och Sälen och på stadium.se har sportkedjan sedan 2017 en butik i Oxberg där deltagarna kan sista minuten-handla utrustning som har glömts eller gått sönder. Stadium närvarar också med vätskekontroll i Gopshus under både vinter- och sommararrangemangen där ett hundratal personer hejar fram deltagarna de sista två och en halv milen.

I veckan startade Stadium sin stora inspirationsturné Headstart, en inspirationskväll med tekniktips från Vasaloppscoacher, de senaste produktnyheterna en kurs i rullskidor.

– Vi är väldigt glada att samarbetet med Stadium fortsätter. Stadiums målsättning rimmar väl med Vasaloppets vision att vara en motor för folkhälsa och föreningsliv. Vi har högt uppsatta mål framför oss att öka antalet deltagare under Vasaloppets sommarvecka till vårt 100 års jubileum 2022 och är övertygade att Stadium kommer att hjälpa oss på den resan, säger Eva-Lena Frick, VD Vasaloppet.

Läs mer om Stadiums olika aktiviteter inför Vasaloppet på www.stadium.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig Stadium
angelica.larsson@stadium.se
070–580 39 31

Lena Hermansson, sponsorchef, Vasaloppet
lena.hermansson@vasaloppet.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2015/2016 var cirka 6,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.