Stadium gratulerar stolt samarbetspartnern IFK Norrköping till guldet

Stadium gratulerar stolt samarbetspartnern IFK Norrköping till guldet

IFK Norrköping vann idag SM-guld i fotboll för herrar genom att besegra Malmö FF på bortaplan, och vinner serien närmast före IFK Göteborg. Stadium är sedan många år stolt samarbetspartner och gläds åt föreningens första allsvenska guld sedan 1989.

– Stadium och IFK Norrköpings samarbete går långt tillbaka i tiden. Under den tiden har laget varit med om både med- och motgångar men i år har man visat att det är genom långsiktigt arbete och glädje till sporten man kommer långt. Till och med allra längst. Vi på Stadium är stolta över att få vara en del av IFK Norrköpings supersäsong och är imponerade över den kyla och målmedvetenhet laget har visat, säger Daniel Johansson som är ansvarig för Stadiums föreningssamarbeten.

Sedan IFK Norrköpings återkomst till Allsvenskan 2010 har den bästa placeringen inför årets säsong varit en femteplats 2012, i fjol placerade man sig tolva. Under årets säsong har laget bara förlorat fyra matcher och var under en period obesegrade i 13 raka matcher. Hemma på Nya Parken har laget haft ett stöd från i snitt över 10 000 personer per match, krönt av hyllningen från drygt 16 000 supportrar vid 3-1 seger mot Halmstad, sista hemmamatchen för säsongen.

– Som Norrköpingsbaserat företag känns det förstås extra speciellt. Stadiums mission är att inspirera till ett aktivt liv. IFK Norrköping är fantastiska ambassadörer för staden och föredömen även utanför planen. Det gör oss förstås extra stolta, säger Daniel Johansson.

Samarbetet mellan Stadium och IFK Norrköping inleddes för över 20 år sedan, Stadium förser klubben med idrottsmaterial som kläder och skor. Föreningen är en av flera föreningar som Stadium stöttar. I årets Allsvenska samarbetar Stadium även AIK samt Djurgården, Kalmar FF, Örebro SK och BK Häcken.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, tf. PR & Informationschef
angelica.larsson@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 160 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2013/2014 var cirka 6,3 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.