Stadium inför ny dag för att aktivera Norden

Den 14 maj går Stadiums första Activators Day av stapeln – en dag då företaget proaktivt kommer att hjälpa sin omgivning till ett aktivt liv. Under dagen kommer personal från Stadium i Sverige, Finland och Danmark att ge sig ut från sina arbetsplatser i syfte att aktivera och uppmuntra barn och ungdomar på sin lokala ort till ett liv i rörelse.

Syftet med Activators Day är att förkroppsliga Stadiums mission, nämligen att inspirera till ett aktivt liv. Stadium-personal kommer under dagen att jobba i team över butiks- och avdelningsgränser för att med kreativitet och engagemang inspirera och aktivera barn och ungdomar.

– Stadium anser att alla ska ha möjlighet att leva aktiva liv. Vi ser att det finns barn och ungdomar i vår närhet som inte har de förutsättningarna, därför känns det som ett självklart tema för vår första Activators Day. Som den marknadsledande sportåterförsäljaren vill vi aktivera hela Norden och ge tillbaka av det som vi älskar mest, sport och liv i rörelse, säger Gustaf Öhrn, VD på Stadium.

Personal från hela Stadium-koncernen, från ledningsgrupp till butikspersonal, kommer att delas in grupper och förfoga över värdecheckar om 1000 kronor per fem deltagare, för att verkställa Stadiums mission. Utmaningen med Activators Day är att med hjälp av personalens idéer, företagets produkter och inom loppet av fyra timmar göra största möjliga nytta för att aktivera och inspirera barn och ungdomar. Stadiums produkter får barnen självklart behålla.

– Stadium-personal får tillsammans välja ut vilka platser de vill besöka på sin lokala ort – det kan vara allt från skolor och sjukhus till flyktinganläggningar. Målet är dock detsamma, att uppmuntra barn och ungdomar till ett liv i rörelse. Vi hoppas även att dagen är något som all personal ska känna stolthet över, säger Klas Westman, HR-chef på Stadium.

Stadium är Sveriges största sportkedja och finns även i Finland och Danmark med totalt cirka 140 butiker geografiskt utspridda över samtliga länder.

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 140 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2011/2012 var cirka 5,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.