”Vi är väldigt stolta över att Ebba vill bli ambassadör för oss”, säger Pino Roscigno, Commercial and Brand Director på Stadium.

Stadium inleder långsiktigt samarbete med Ebba Årsjö

Ebba Årsjö slog igenom stort under 2020 och har under kort tid haft stora framgångar i flera alpina grenar inom parasporten. Det har blivit medaljer av högsta valör och flera imponerande pallplatser på världscupen, i VM och Paralympics. Ebba tävlar inom slalom, storslalom, super-g och parallellslalom.

Stadium och Ebba Årsjö kommer under året som kommer att ha ett långsiktigt samarbete. Fokuset för partnerskapet ligger, framför allt, på att inspirera barn och ungdomar till att vilja testa på nya sporter och att ta sig an utmaningarna på sitt sätt, efter sina egna förutsättningar.

”Jag känner mig så stolt att få vara ambassadör för Stadium som drar sitt strå till stacken som stort bolag och är med och förändrar, alltså gör det dom talar om. Det är så många som pratar om hur det borde vara men inte gör något åt saken. Stadium är ett företag som verkligen når ut till barn och unga som behöver det genom t.ex. event, sportläger, aktivitetsväska och sina sociala medier. Jag känner mig dessutom väldigt välkomnad, omhändertagen och tycker det är roliga människor att jobba med”, säger Ebba.

”Ebba vill med sin resa inspirera andra att våga tro på sina drömmar och gå sin egen väg, oavsett förutsättningar. Tidigt märkte vi att Stadium har samma brinn för samma värderingar. Detta samarbete känns så roligt att stå bakom, på flera olika nivåer”, säger Jonas Ahnlund, vice VD på NextLevelGroup och Ebba Årsjös management.

Under ambassadörsperioden kommer Ebba Årsjö att synas i flera olika sammanhang tillsammans med Stadium. Ebba kommer gästa Stadium Sports Camp. Den årliga sport- och upplevelselägret i hjärtat av Norrköping, där ungdomar från hela landet samlas för att sporta och ha roligt tillsammans. Ebba kommer också att dela ut Stadiums aktivitetsväska till skolungdomar och kommer även vara ansiktet utåt för Stadiums vinterkampanj.

”Det är så roligt att dra i gång detta samarbete med Ebba. Hon är den perfekta profilen att lyfta vårt arbete med att öka barn och ungdomars aktiva tid. Sen är det självklart ett extra plus i kanten att hon är född i Norrköping, precis som Stadium är, säger Pino Roscigno, Commercial and Brand Director på Stadium.

Ebba Årsjö tränade under sin uppväxt med den svenska eliten. Runt 2019 valde hon dock att gå över till parasporten, i och med att hennes funktionsnedsättning gjorde att styrkan i höger ben begränsade henne. Men Ebba har inte låtit det stå i vägen. Tvärtom har hon valt att fortsätta med den sport hon älskar och fått flera succéer inom den.

Fakta om Ebba Årsjö:

Född: 12 januari 2001, Norrköping.
Tävlar i: slalom, storslalom, super-g, kombination och parallellslalom

Förebilder: Jag har alltid sett upp till Lindsey Vonn.
Meriter: 2 guld + 1 brons Paralympics 2022, 6 VM guld, 22 vinster i världscupen
Paralympics: Brons (störtlopp) Peking 2022, guld (alpin kombination) Peking 2022, guld (slalom) Peking 2022.
Källa: paralympics.se

För mer information, kontakta:

Jenny Ballin
jenny.ballin@stadium.se

Next Level Group
Jonas Ahnlund
jonas@nextlevelgroup.se

Om Next Level Group:
NLG är en managementbyrå som hanterar det personliga varumärket för ett trettiotal klienter inom sport- och nöjesvärlden. Byrån äger produktionsbolaget Next Level Studios, som skräddarsyr och producerar innehållsidéer på alla plattformar för klienter och andra spännande profiler.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium och Stadium Outlet har företaget cirka 190 butiker totalt i Sverige, Finland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som sedan starten 1995 har aktiverat över 100 000 barn och ungdomar och skänkt över 65 mkr till föreningslivet. Koncernen har närmare 3 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen år 21/22 var ca 7.1 mdkr SEK exklusive moms.