Stadium lanserar nytt sortiment för små barn!

Stadium lanserar nytt sortiment för små barn!

Stadium lanserar ett helt nytt sortiment med funktionell ytterkläder, fritidskläder, skor och accessoarer för aktiva barn i förskoleåldern, 1 ½ - 6 år. Här finns plagg med härligt sportig design och i fräscha färger och mönster som kommer igen i hela sortimentet. Produkterna kommer huvudsakligen från Everest, Warp och Soc.

Tränings- och myskläderna från Soc är tillverkade av ekologisk bomull och har en skön ledig passform. Plaggen som är unisex finns i fräscha klara färger som grönt, rosa, gult, grått och svart. De har fina detaljer som t ex flatlocksömmar i kontrastfärg.

- Tanken är att plaggen ska vara kul att använda både inne och ute i alla väder. Det ska vara lätt att klä barnen rätt, berättar Karin Krifter, ansvarig för satsningen på det nya sortimentet på Stadium. Målgruppen är nytänkande aktiva föräldrar som prioriterar barnens utrustning. Föräldrar som är medvetna och kräsna när det gäller funktion i kläder och skor.

Samtliga plagg finns i storlekarna 86 - 116 och storlek 21-27 i skor och kommer nu successivt att finnas på www.stadium.se under våren.

För utlån samt komplett bildmaterial av plaggen vänligen kontakta:

SPALT PR
Gävlegatan 12 A