Stadium och adidas coachar Ida Warg inför Midnattsloppet

Stadium och adidas coachar Ida Warg inför Midnattsloppet

Stadium har tillsammans med adidas och träningsprofilen Ida Warg tagit fram en serie inspirationsfilmer inför Midnattsloppet 2016. Ida Warg kommer att springa loppet i Stockholm den 13:e augusti och filmerna kommer fokusera på träningsförberedelser och löpteknik samt praktiska frågor som sko- och klädval.

Sommaren är här och så även löparsäsongen. I augusti går årets första Midnattslopp av stapeln och Stadium har tagit fram ett träningsprogram med fem inspirationsfilmer. Filmerna kommer att visas i Ida Wargs och Stadiums kanaler och syftar till att inspirera fler till ett aktivt liv – även under sommarsemestern.

– Midnattsloppet är ett av de största och roligaste loppen vi har och tillsammans med både Ida och adidas vill vi dela med oss av tips och inspiration för löpning och aktivitet. Ida är inte särskilt erfaren som löpare så vi hoppas att filmerna kan peppa alla som vill komma igång att springa, säger Angelica Larsson, tf. PR & Informationsansvarig på Stadium.

I filmerna går Ida Warg, som springer loppet för första gången, igenom hur hon förbereder sig inför loppet och får bland annat hjälp av en löparcoach. Förutom ren löpträning får Ida även tips på hur hon ska träna för att motverka skador och hur man ska tänka inför sko- och klädval, någonting som kan göra stor skillnad beroende på väder och vind.

– Det ska bli riktigt roligt att springa Midnattsloppet, även om jag såklart är lite nervös. Jag är ju ingen löpare egentligen men jag har redan fått massor med tips så jag är supertaggad. Det ska bli kul att få dela med mig av mina erfarenheter och jag hoppas att vi inspirerar ännu fler till att gå ut och springa, säger Ida Warg.

Stadium som är huvudsponsor till Midnattsloppet, kommer att tävla ut startplatser till loppet där vinnarna får springa tillsammans med Ida i team ”Join the Movement”. Ida har även utrustats med kläder och skor från Adidas som finns i Stadiums butiker.

– Det känns fantastiskt att hjälpa Ida och förhoppningsvis ännu fler tjejer och killar, med förberedelserna inför loppet. Små enkla tips gör stor skillnad och vi vet hur viktigt det är att både skor och kläder sitter som de ska när man springer ett lopp, säger Malin Broberg, kommunikationsansvarig för löpning och träning på Adidas Sverige.

Ida Warg har tidigare samarbetat med Stadium, senast under våren då hon var med i sportkedjans träningskampanj ”Back to Strong” som syntes över hela landet.

För mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson,
TF. PR & Informationsansvarig
angelica.larsson@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 160 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2013/2014 var cirka 6,3 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.