Stadium och Red Devil till Åre

Nu öppnar Stadium Ski och Red Devil i Åre till vintern. Detta är ett steg i Stadiums fortsatta alpina satsning. Sedan tidigare finns två Stadium Ski-butiker i Lindvallen och Hundfjället i Sälenfjällen. Red Devil är ett dotterbolag i koncernen som nu också expanderar. Butiskchef blir Johan ²Rasta² Forsgren, känd Åre-profil. ­ Åre är Sveriges alpina centrum och det är naturligt för oss att finnas där som ett led i vår alpina satsning, säger Anders Bejsy, VD för Stadium Ski. Det är också enormt roligt att det är just Johan Forsgren som blir butikschef. Johan kommer att ansvara för båda butikerna. Johan kommer närmast från Åre Agentur AB, där han varit försäljnings- och marknadschef i nio år. Innan dess har han haft eget säljbolag inom sportkonfektion, arbetat som butikschef på Löplabbet/Pjäxproffsen och provat på andra säljuppdrag genom åren. Johan har sin bakgrund inom skidåkning och var fram till 1989 med i Svenska Landslaget i Freestyle. Han blev bl a Juniorvärldsmästare i puckelpist 1986. Stadium har också ett nära samarbete med SkiStar och ambitionen är att fortsätta etableringen på SkiStars destinationer. ---------------------------------------------------------------------------- Kontaktperson: Anders Bejsy, VD Stadium Ski 0706-584401 eller Ulf Eklöf, koncernchef för Stadium, 011-24 30 00. Bildbeställning: sussi.calas@stadium.se