Stadiums samarbetsklubbar AIK och BP är först ut att använda reflexplaggen och tanken är att kollektionen ska lanseras bredare och med fler klubbar inför nästa säsong. Reflexkollektionen består av regnjacka, mössa, gym bags och ryggsäckar.

Stadium ökar synligheten i trafiken!

Ett tips från en spårvagnschaufför på SL som uppmärksammat olycksrisken med att ungdomsspelare inte syns i mörkret när de passerar trafiköverfarten vid Skytteholms IP gav inspiration till den nya Reflective Training kollektionen med reflekterande detaljer som tagits fram i samarbete med Nike.

– Kollektionen är innovativ och bidrar till högre synlighet på både spelare och tränare till och från träning. Loggorna reflekterar och lyser upp i trafiken, dessutom är den funktionell och snygg, säger Daniel X Johansson, sponsorsansvarig på Stadium.

BP är Europas största fotbollsförening med 260 lag i seriespel, 4 000 aktiva fotbollsspelare och över 700 ideellt arbetande ledare. Stina Jansson, marknadschef i BP, är nöjd med den nya reflexkollektionen som lanserats.

- Jag är otroligt stolt över samarbetet med Stadium och Nike och jag är övertygad om att våra spelare, ledare och föräldrar kommer uppskatta den nya kollektionen.

Ladda ner filmen här > https://www.dropbox.com/sh/w2tqp18uo0apyb7/AABTWldM9msENFe1pmRIZbYQa?dl=0

AIK:s lagkapten Henok Goitom medverkade vid lanseringen och är positiv till kollektionen. Han är själv förälder till två döttrar och trycker hårt på att man som förälder ska känna sig trygg och säker när man skickar iväg sina barn på träning eller match.

Ladda ner filmen här > https://www.dropbox.com/sh/ukx527n7prdl4gp/AADpikq9jPGIcdqz2r6g320Wa?dl=0

Peter Kisfaludy, sportchef i BP, är nöjd med den nya satsningen.

– Reflexplaggen lyser upp i vintermörkret, det är fantastiskt att se. Stadium och Nike ligger steget före i utvecklingen, säger Peter som också medverkade vid lanseringen.

Ladda ner filmen här > https://www.dropbox.com/sh/j6vglk97t4tk3ly/AABCtCcnUveKVditAYqKMfk8a?dl=0

David Nordbeck på Nike och initiativtagare till kollektionen märker en ökad efterfrågan på reflexplaggen.

– Säkerhet måste alltid gå först och väldigt kul att lanseringen fått så stor uppmärksamhet inom fotbollen. Nike vill göra skillnad och med kollektionen Reflective Training bevisar vi verkligen det, säger David Nordbeck, teamsales ansvarig på Nike.

Vid ytterligare frågor, kontakta press@stadium.com

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2018/2019 var 6,1 Mdkr exklusive moms. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.