Stadium öppnar ny butik i Kungens Kurva

Stadium öppnar ny butik i Kungens Kurva

Nordens största sportkedja Stadium expanderar vidare. Torsdagen den 24 april öppnar sportkedjan Stadium ytterligare en butik, denna gång en storkonceptsbutik i det nyöppnade Ikano shoppingcenter i Kungens Kurva som invigs samma dag.

Stadium har växt med god lönsamhet och förstärkt sin marknadsledande ställning, trots den tuffa konkurrensen inom sportbranschen. Den senaste årsredovisningen visade både ökad omsättning och vinst vilket ligger till grund för sportkedjans fortsatta etablering med bland annat en ny butik i Kungens Kurva i Stockholm.

– Kungens Kurva är ett otroligt starkt handelsområde. Tillsammans med många andra välkända aktörer kommer vi nu att erbjuda alla besökare ett starkt utbud under ett och samma tak, något som tidigare saknats i Kungens Kurva, säger Karl Eklöf, expansionschef och vice vd på Stadium.

Den nya butiken är en storkonceptsbutik och fördelas på två plan i det nya inomhusköpcentret, som byggts av Ikano Retail Centres i Kungens Kurva. Byggandet av Ikano shoppingcenter påbörjades 2013 och står klart den 24 april i år. Storkonceptsbutiken är större än vanliga Stadium-butiker och erbjuder ett extra brett sortiment av sport och sportmode från externa samt sportkedjans egna varumärken, som bland annat SOC och Everest.

– Det blir en maffig invigning av hela köpcentret och vi kommer att ha både starka erbjudanden och sportiga aktiviteter i samband med öppningen och många roliga överraskningar både i och utanför butiken för hela familjen, säger Annelie Suneson, butikschef i den nya Stadium-butiken i Kungens Kurva.

Expansion trots tuffa tider
Redan under våren har ett par Stadium-butiker öppnat och dessa följs upp med ytterligare fler nya butiker runt om i landet under hösten 2014. Under hösten tar Stadium även klivet ut i Europa och öppnar sin första butik i Hamburg.

Stadiums nya butik i Kungens Kurva öppnar klockan 10.00 den 24 april 2014 i samband med att det nya shoppingcentret öppnar. En rad erbjudanden och överraskningar väntar kunderna både i och utanför butiken. I samband med att den nya butiken öppnar, stängs den tidigare butiken Stadium haft i Kungens Kurva.

För mer information:
Ebba Seidlitz, PR-chef Stadium
ebba.seidlitz@stadium.se
070–953 47 60

Stadium är Nordens största sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2012/2013 var cirka 6,1 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.