Stadium öppnar ny storkonceptbutik i Uppsala

Stadium öppnar ny storkonceptbutik i Uppsala

Nordens ledande sportkedja Stadium meddelade i mitten av april ett positivt resultat i sin årsredovisning för 2013/2014. Nu fortsätter Stadium sin expansion med ytterligare en storkonceptbutik med öppning 23 april i handelsområdet Boländerna i Uppsala.

Stadium har just summerat ett framgångsrikt år med fortsatt tillväxt och ökad omsättning för det brutna räkenskapsåret 2013/14. Stadium fortsätter nu sin expansion på fyra marknader. I slutet av mars öppnades en andra butik i Europas sporthandelsmecka Hamburg, och den 23 april slår portarna upp till en ny storkonceptsbutik i handelsområdet Boländerna i Uppsala.

– Då vi haft en mindre butik i området vill vi som en del av vår satsning i Uppsala öppna i eget hus och med vårt största butikskoncept. Vi är mycket stolta över att kunna öppna vår femte storkonceptbutik just i Boländerna, en av Sveriges främsta handelsplatser, säger Karl Eklöf, Expansionsdirektör och vice vd på Stadium.

Stadium har sedan tidigare fyra butiker i Uppsala, och öppningen i Boländerna innebär en flytt och uppgradering av Stadiums befintliga butik i handelsområdet. Den nya butiken är större än vanliga Stadium-butiker och erbjuder ett modernare och bredare utbud av sport och sportmode från externa varumärken, samt sportkedjans egna som bland annat SOC och Everest.

– Kunderna kommer mötas av mycket fina erbjudanden i den nya butiken, då vi har en unik öppningsbilaga för våra kunder i Uppsala. Utanför butiken aktiverar vi kunderna med prova på-aktiviteter under hela öppningshelgen, avslöjar Roger Bergström, butikschef för Stadium Boländerna.

Redan i maj planerar Stadium ytterligare expansion i Sveriges fjärde största stad. Då öppnar ännu en Stadium Outlet, även den i Boländerna. Under hösten 2015 planeras också en ordinarie butiksöppning, då i Åhlénshuset i centrala Uppsala.

Stadium Boländerna öppnar klockan 08.00 den 23 april 2015, intill IKEA i handelsområdet Boländerna. Butiken blir Stadiums femte storkonceptbutik, ett koncept som sedan tidigare finns i Göteborg (Sisjön), Malmö och Stockholm (Kungens Kurva och Barkarby).

Om Stadium
Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 160 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2013/2014 var cirka 6,3 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.