Stadium öppnar upplevelsebutik i Stockholm

2006 öppnade Stadium sin första pilotbutik för upplevelsebaserad shopping av sport i storformat i Sisjön utanför Göteborg. Under våren 2010 öppnar man den första butiken i detta koncept på Stockholmsmarknaden.

-          Vi är mycket nöjda och stolta över utfallet med vår pilotbutik i Sisjön Göteborg och etableringen i Barkarby känns som ett naturligt nästa steg för oss när det gäller destinationsbutiker i storformat. Det känns bra att nu även kunna erbjuda stockholmare och tillresta över 3000 m² med sport, upplevelser och inspiration för ett aktivt, roligt och hälsosamt liv, säger Gustaf Öhrn, koncernchef Stadium.

Butiken etableras i anslutning till IKEA Barkarby i lokaler som tidigare nyttjats av PC City och Sportex.

Frågor, kontakta Gustaf Öhrn 0704-20 44 36, gustaf.ohrn@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 110 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår förutom Stadiumbutikerna, specialkoncepten Stadium Ski och Stadium XXL samt Stadium Outlet. Dessutom ingår dotterbolagen Stadium Promotion, Stadium Solutions och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2007/2008 var ca 4 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.