Stadium säljer Champions Rosa Bandet-kollektion i kampen mot bröstcancer

Stadium säljer Champions Rosa Bandet-kollektion i kampen mot bröstcancer

Champion har som partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj återigen tagit fram en Rosa Bandet-kollektion där 20 % av försäljningsvärdet går till bröstcancerforskningen. Champion genomför denna kampanj för femte året i rad som sponsor och Stadium har under dessa år tillhandahållit produkterna i samtliga butiker i Sverige samt på webben. Kampanjkollektionen börjar säljas den 1 oktober.

Kollektionen består av sportbehå, funktionslinne, träningsbyxa i trekvartsmodell, väska och vattenflaska. 2010 års rosa band, som i år är designad av Liselotte Watkins, kommer att finnas till försäljning i kassan och kostar endast 25 kronor.

Som marknadsledande på sportbehå i Sverige, ligger det nära till hands för Champion att bidra till kampen mot bröstcancer. Därför är också sportbehån en central produkt i Rosa Bandet-kollektionen, då denna produkt ger extra support till drabbade kvinnor.

-       Cancerforskningen måste fortgå och vi på Champion vill bidra till att den kan göra det. Om vår insats kan ge hopp till människor som drabbats av bröstcancer och deras anhöriga, så har vi lyckats, säger Ralph Mühlrad, VD för Champion Northern Europe. Genom vårt nära samarbete med Stadium som distributionskanal hoppas vi nå människor som vill stödja Rosa Bandet-kampanjen över hela landet.

Stadium har av Champion erhållit ensamrätt att sälja kollektionen i butik i sportfackhandeln.

-       Ett aktivt liv minskar antalet återfall i sjukdomen. För oss känns det bra att kunna hjälpa till med att sälja Champions kampanjkollektion för en god och viktig sak, säger Petra Sjöstrand, informationsansvarig på Stadium.

Torsdagen den 28 oktober sänds Rosa Bandet-galan i TV3, direkt från Lisebergshallen i Göteborg.

Champion stödjer:

För mer information, kontakta:

Ralph Mühlrad, VD Champion, 08-742 02 00 eller 0705-70 35 20

Petra Sjöstrand, informationsansvarig Stadium, 0709-53 47 60

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­____________________________________________________________________________

Varumärket Champion är ett av världens äldsta sportvarumärken och grundades i USA redan år 1919. Champion Northern Europe ingår i koncernen Champion Europe som äger varumärket Champion i Europa, Mellan-Östern och Afrika.

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 110 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2008/2009 var ca 4 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.