Stadium skriver treårsavtal med AIK Ishockey

Sveriges största sportkedja Stadium ingår ett treårigt samarbetsavtal med AIK Ishockey och blir därmed officiell sportleverantör.

– AIK Ishockey är en stor och seriös förening med många aktiva medlemmar som vi är otroligt stolta över att få vara med och stötta, säger Daniel Johansson, ansvarig för sponsring på Stadium.

Stadium har närmare 25 års erfarenhet av sporthandel i Norden och drivs av att inspirera till en aktiv livsstil.Arbetet med att stötta idrottsföreningar har pågått underlång tid och är en viktig del av företagets verksamhet. I och med samarbetet med AIK Ishockey breddar Stadium sitt föreningsengagemang ytterligare. Sedan tidigare sponsrar Stadium en rad föreningar runt om i landet, däribland AIK Fotboll.

– På Stadium jobbar vi efter visionen att sporra människor i alla åldrar till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. För oss är det viktigt att stötta föreningslivet för att ge fler möjlighet att idrotta. AIK Ishockey är en stor och seriös förening med många aktiva medlemmar som vi är otroligt stolta över att få vara med och stötta, säger Daniel Johansson, ansvarig för sponsring på Stadium.

– Vi är mycket glada att ett så starkt varumärke som Stadium väljer AIK Ishockey. De är redan en stor del av AIK-familjen med sina samarbeten med AIK fotboll och AIK Innebandy. Avtalet ger oss bra möjligheter för såväl A-lag som våra barn och ungdomar. Deras breda produktsortiment och butiksnät med hög kvalitet och bra tillgänglighet är en fördel för alla inom AIK Ishockey, säger Peter Birath, VD AIK Ishockey AB.

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 140 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2011/2012 var cirka 5,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.