Stadium startar årets löpsäsong med ny kampanj - What´s your distance?

Stadium startar årets löpsäsong med ny kampanj - What´s your distance?

Nordens största sportkedja Stadium kickstartar våren med att lansera en ny Running-kampanj, "What’s your distance?", med start den 3 april. I kampanjen medverkar sju ambitiösa löpare som representerar olika distanser, bland andra modeprofilen Sofi Fahrman, kortdistanslöparen Irene Ekelund och radioprofilen Brita Zackari.

I årets Running-kampanj vill Stadium inspirera fler att löpträna genom att ställa frågan "What’s your distance?". Vårens nya breda löparsortiment från Stadium presenteras på sju profiler som alla representerar olika distanser, från 200 meter upp till 240 kilometer.

Running är en av vårens största och viktigaste kampanjer för oss, och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Vi vill genom frågan "What’s your distance?" uppmuntra fler att springa – oavsett om det är till jobbet, runt kvarteret eller en mil i skogsspåret, säger Ebba Seidlitz, PR-chef på Stadium.

Under kampanjperioden kan Stadiums kunder ta del av träningsinspiration, tips och intervjuer med profilerna på www.stadium.se/whatsyourdistance. Kampanjen lanseras den 3 april och visas i samtliga Stadiumbutiker, TV, print och online under fyra veckor. Inför kampanjen tar Stadium också ett helt nytt grepp om kommunikationen direkt mot slutkonsument med humor och oväntade inslag i sociala medier.

- I år är det första gången som vi väljer att understödja huvudkampanjen med en än så länge hemlig underkampanj som lanseras den 3 april i sociala medier. Den har ett uttryck som vi tror kommer nå nya målgrupper och inspirera till ännu mer löpning, säger Ebba Seidlitz, PR-chef och på Stadium.

Stadium Inhouse har producerat huvudkampanjen tillsammans med Adamsky och Art Director Stina Daag. Fotograf och regi Peter Gehrke, stylist Elin Edlund. Musiken är producerad av Jocke Åhlund.

Följande sju profiler medverkar i Stadiums nya Running-kampanj:

• SOFI FAHRMAN – Modeprofil och författare som till vardags springer 10 km.

• JOSEF PEYRE – Modell och vardagslöpare som springer tre gånger i veckan á 8 km.

• IRENE EKELUND – Friidrottare och kortdistanslöpare som tävlar i 200 meter på elitnivå.

• BRITA ZACKARI – Radioprofil som är mitt uppe i träningen inför sitt livs första halvmara på 21 km, GöteborgsVarvet.

• JOHAN STEENE – Företagsledare som antar distanser på 240 km och deltar i mellan tre till fem ultralopp per år.

• SIMON SKÖLD – MMA Fighter som även han har som mål att springa GöteborgsVarvet på 21 km.

• VILMA PELTONEN – Finsk bloggare som brinner för att inspirera andra genom tränings- och kosttips, löprundor om 5 km är en del av den vardagliga träningen.

Stadium är Nordens största sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2012/2013 var cirka 6,1 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.