Dennis Majer, ny Head of Exclusive Brands på Stadium.

Stadium välkomnar Dennis Majer som ansvarig för Stadiums portfölj av egna varumärken i rollen som Head of Exclusive Brands.

På Stadium brinner vi för rörelse. I stort och smått. Från enklaste träningspass till drömmen om en hållbar planet. På samma sätt som vi behöver vara i balans måste även vår miljö vara det. Därför fortsätter vårt arbete med att aktivera världen och ta fram produkter på ett ansvarsfullt sätt.

Stadium fortsätter satsningen på egna varumärken, däribland välkända märken som Everest och Soc, och stärker upp teamet ytterligare genom rekryteringen av Dennis Majer till rollen som ny Head of Exclusive Brands.

- Vi har några av marknadens mest uppskattade varumärken inom sportsegmentet i Norden och har en fortsatt spännande resa att göra. Som ett led i att toppa upp teamet och ta nästa steg i utvecklingen av våra egna varumärken, där lansering på nya marknader är en del, känns det också fantastiskt att få addera en spelare som Dennis till laget. Dennis gedigna erfarenheter av att driva och leda design och produktutveckling inom både mode- och sportsegmentet tillsammans med hans fokus på kund, produkt och engagemang i att bygga laget kommer att bli oslagbart! Stadium är ett starkt och attraktivt varumärke vilket också gör att vi kan attrahera de bästa talangerna till vår satsning, säger Miranda Nanhed Purchase & Category Director på Stadium.

Dennis har arbetat inom retail och mode- och sportbranschen de senaste 20 åren. Han har haft flera ledande positioner inom såväl försäljning, design och produktutveckling, som sourcing och produktion för varumärken som Gant, Boomerang och J. Lindeberg. På J. Lindeberg kom Dennis även att ansvara över produktutvecklingsteamen inom koncepten Fashion, Golf och Ski vilket passar väl in i Stadiums egna portfölj. De senaste två åren har han drivit egen e-commerce med kläder inom padel, yoga och gym. På Stadium kommer Dennis ansvara för att utveckla Stadiums egna varumärken och sortiment.

- Jag ser fram emot att tillsammans med teamet ta fram nya vinnande produkter – produkter med bra kvalitet, bästsäljare som kunderna älskar. Detta tillsammans med starka team och med både kund och hållbarhet i fokus. Nyckelordet för mig är produktutveckling! Det finns också saker man ska vara nöjd med men visst finns det alltid något att skruva på, och det är något jag älskar. Det känns superkul att komma till Stadium som har sin fina bakgrund. Jag ser verkligen fram emot att ha kul, utvecklas tillsammans och lära mig mer av mina nya kollegor!

Stadium välkomnar Dennis med ett stort High5!

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium och Stadium Outlet har företaget cirka 190 butiker totalt i Sverige, Finland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som sedan starten 1995 har aktiverat över 100 000 barn och ungdomar och skänkt över 65 mkr till föreningslivet. Koncernen har närmare 3 500 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen år 20/21 var ca 7 mdkr SEK exklusive moms.