Stadiumgolfen är avgjord!

Stadiumgolfen är avgjord!

I helgen avgjordes den nordiska finalen i Stadiumgolfen, i Portugal på golfresorten La Quinta De Marinha. Totalt 28 lag hade kvalificerat sig till finalresan till Portugal, en destination som bjöd på fantastiska banor och ett oslagbart väder. Stadiumgolfen har pågått sedan i maj med matchspel lokalt och därefter regionfinaler på fyra orter. Nästan 3 000 lag har tillsammans spelat ca 10 000 matcher på golfbanor runt om i Norden. Som slutliga vinnare stod Per Myrén och Mattias Myrén från Falkenbergs GK som i och med vinsten säkrat en plats i Scandinavian Masters Pro Am tävling på Arlandastad i augusti 2008. - Det kom som en chock, man tror knappt att det är sant. Man var som i ett lyckorus hela dagen. Hela tävlingen har varit jättekul, det har vart bra upplägg från början till slut och det fina vädret i Portugal var ju inte till någon nackdel, säger en glad Per Myrén. Finaltävlingen spelades över tre dagar där resultatet från bästboll poängbogey, singel slagspel netto och foursome räknades samman. - Jag är riktig nöjd med årets genomförande. Tävlingen har en lång livslängd från maj till augusti och spelformen ”matchspel” är något som vi nu fått ett kvitto på är mycket omtyckt av alla golfare oavsett hcp, säger Mattias Zingmark, eventansvarig på Stadium. Förberedelserna för 2008 års tävling är redan igång! Från mitten av december öppnas www.stadiumgolfen.se för anmälningar till nästa års tävling. Målet är att 2010 ha hela 5 000 deltagande lag från Sverige, Danmark och Finland. För mer information, eller bilder, kontakta Mattias Zingmark, eventansvarig på Stadium. Tel: 0708-28 09 23. Mail: mattias.zingmark@stadium.se, eller Sussi Calås-Jonsson, pressansvarig, 011-24 61 03. Mail: sussi.calas@stadium.se.