Stadiums samarbete med Star for Life enar AIK, DIF och BP.

Stadiums samarbete med Star for Life enar AIK, DIF och BP.

Under april och maj månad samlar Stadium in fotbollsskor till förmån för barn och ungdomar i Sydafrika. Insamlingen är en del av ett samarbete med organisationen Star for Life vars vision är att inspirera unga människor att tro på sig själva, ge dem stöd i kampen mot AIDS/HIV och uppmuntra dem till att uppfylla sina drömmar.
Skorna som lämnas in, förses med en sula där givaren kan skriva sitt namn och sin mailadress. På det sättet ger man mottagaren en möjlighet att återkoppla till givaren. Som tack för att man lämnar in sina gamla fotbollsskor får man 200 kronor rabatt på ett par nya. Man kan också välja att direkt skänka hela eller delar av rabatten till Star for Life.
Initiativet har också bidragit till att de allsvenska stockholmsklubbarna AIK, DIF och BP nu går in i detta gemensamt och uppmuntrar sina klubbmedlemmar och supportrar att skänka fotbollsskor.

-          Det här är en fantastisk sak som överbrygger alla gränser. För oss kändes det självklart att tillsammans med Stadium och de andra föreningarna i Stockholm att bidra till projektet och arbetet som Star for Life bedriver säger Björn Wesström, AIK.

Stadium har också tagit fram ett kampanjsortiment som består av en rättvisemärkt SOC-fotboll, en
t-shirt och en pin och där en del av försäljningen oavkortat går till Star for Lifes arbete.

-          Det här är en fantastisk möjlighet som vi inte kunde tacka nej till och som går helt i linje med vår vision. Vi tror också att det finns många fotbollsskor därute som kan få en chans till hos barn som verkligen behöver dem, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium.

Insamlingen sker i Stadiums samtliga butiker i Sverige, Danmark och Finland och kampanjen startar måndagen den 29 mars.

Star for Life grundades 2005. Idag är 62 000 ungdomar och 3 000 lärare involverade i Star for Life-programmet.

Mer information och bilder: www.stadium.se/om-stadium/pressrum, www.starforlife.org och www.matchplus.se

Presskontakt Stadium: Per Malmros, 0708-14 72 80, per.malmros@stadium.se