Stöd din förening när du handlar hos Stadium

Stöd din förening när du handlar hos Stadium

Den 17 september lanserar Stadium initiativet Stöd din Förening där Stadiums kunder genom sina inköp stödjer sin favoritförening, samtidigt som de själva får bonus. Målet med kampanjen är att ge tillbaka till både kunderna och de nordiska idrottsföreningar som Stadium samarbetar med.

Stöd din Förening ger kunder som handlar hos Stadium möjlighet att stödja sin egen favoritförening. För varje köp som genomförs går tre procent till den förening man har valt samtidigt som kunden behåller sin egen bonus på inköpet. De tre procenten står Stadium för eftersom man vill visa sitt stöd för föreningslivet.

– Vi vill skapa Nordens mest aktiva och attraktiva kundklubb som både är smart och inspirerande för plånboken och det aktiva livet. Genom Stöd din Förening bidrar vi till ett aktivt liv och en starkare föreningsekonomi, säger Henrik Söder, Team Sales ansvarig.

Målet med Stöd din Förening är att stötta föreningar i Sverige, Danmark och Finland där Stadium också har verksamhet, totalt innefattar det cirka 1 300 föreningar. Stöd din Förening är en unik möjlighet för Stadium att öka sin tillgänglighet och stödja de föreningar som kunderna bryr sig om.

För att kunna vara med i Stöd din Förening behöver kunden vara medlem hos Stadium samt registrera sig på stadium.se/teamsales. Det går också att registrera sig via en länk som man får av sin förening. Kunden får själv välja vilken förening han eller hon vill stödja och kan stödja upp till fyra föreningar samtidigt. Att registrera sig som medlem i Stadiums kundklubb är kostnadsfritt.

Petra Sjöstrand, presskontakt Stadium
E-post. petra.sjostrand@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se