Två öppningar för Stadium-koncernen – på samma dag.

Två öppningar samma dag för Stadium-koncernen

Den 24 september öppnade Stadium-koncernen två nya butiker, en Stadium Outlet i Varberg och en Stadium-butik i Kalmar. Under hösten planeras ytterligare en Stadium Outlet-butik att öppna.

Trots rådande och tuffa tider fortsätter Stadium-koncernen att satsa vidare på sina sport- och sportmodekoncept. Så sent som i slutet av augusti öppnades Stadium Outlets första butik i Göteborg City och den 24 september var det dags igen för lågpriskonceptet, då i Varberg. Samma dag var det också premiär för den nya Stadium-butiken i Kalmar.

–Butiken är superfin och andas verkligen sport och sportmode från golv till tak. Den har byggts upp enligt vårt senaste koncept och jag är övertygad om att Kalmarborna kommer att uppskatta vår butik och inspiration till ett aktivt liv, säger Åsa Steen, Country Manager Stadium Sverige.

Den nya Stadium-butiken i Kalmar ersätter den som tidigare låg i Kalmar City.

–Varberg har under en längre period varit under uppsikt och vi tycker det ska bli väldigt spännande att öppna en Stadium Outlet butik här. Öppningen har gått enligt plan, personalen har gjort ett fantastiskt arbete under uppbyggnaden och det ska bli spännande att följa utvecklingen, säger Daniel Löfkvist, General Manager, Stadium Outlet.

Den nya Stadium-butiken i Kalmar ligger i köpcentret Giraffen med cykelavstånd från hela staden medan Stadium Outlet-butiken etablerade sig i handelscentrumet Lugnetrondellen i Varberg. De sedvanligt stora öppningskampanjerna tonades ner på grund av rådande omständigheter kopplade till Covid-19.

Senare i höst planeras den nya Stadium Outlet-butiken i Stockholm City att öppna, vilken ersätter den nyligen stängda butiken på Sergelgatan. Adressen är än så länge hemlig.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland, Tyskland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2018/2019 var 6,1 mkr exklusive moms. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.