Bintels samverkan med NSR och lokal Stadshubb uppmärksammas i Helsingborg

Bintels samverkan med NSR och lokal Stadshubb uppmärksammas i Helsingborg

Som ett av tre goda exempel från Helsingborgs Trend & Omvärldsanalys lyfts projektet med smarta soptunnor som Bintel & NSR - Nordvästra Skånes Renhållnings AB skapat tillsammans med den lokala Stadshubben. Projektet resulterade i 45-50 % färre tömningar, uppfattades som enkelt att ta till sig och ökade delaktigheten från användarna = fler nöjda kunder!

Se filmen från Bintel här https://bintel.se/
#stadshubben #lorawan #digitalisering #hållbarhet #samverkan #smartcity

Regioner

En Stadshubb är en regionstäckande trådlös infrastruktur för Internet of Things. Stadhubbarna är tillgängliga för alla och utgör en viktig basinfrastruktur i den smarta staden. Tillsammans med fibernäten skapar Stadshubbarna en helt unik öppen regional plattform för att snabbt och enkelt kunna ta tillvara på digitaliseringens möjligheter.

StadshubbsAlliansen är ett snabbt växande kluster av Stadsnät som alla driver regionala Stadshubbar och samverkar såväl tekniskt som affärsmässigt.

StadshubbsAlliansen startades och drivs av Öresundskraft, ett komplett energibolag ägt till 100% av Helsingborgs stad. Öresundskraft är medlem i LoRa Alliance.

Bo Lindberg

Presskontakt Chef affärsområde Kommunikationslösningar, Öresundskraft 070-418 33 10