TH1NG lanseras nu i Öresundkraft Stadsnät

TH1NG lanseras nu i Öresundkraft Stadsnät

Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta uppkopplade tjänster till privatkunder, företag fastighetsägare och kommuner lanseras nu i Öresundkraft Stadsnät. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.

Läs mer: Pressmeddelande från TH1NG.

Regioner

En Stadshubb är en regionstäckande trådlös infrastruktur för Internet of Things. Stadhubbarna är tillgängliga för alla och utgör en viktig basinfrastruktur i den smarta staden. Tillsammans med fibernäten skapar Stadshubbarna en helt unik öppen regional plattform för att snabbt och enkelt kunna ta tillvara på digitaliseringens möjligheter.

StadshubbsAlliansen är ett snabbt växande kluster av Stadsnät som alla driver regionala Stadshubbar och samverkar såväl tekniskt som affärsmässigt.

StadshubbsAlliansen startades och drivs av Öresundskraft, ett komplett energibolag ägt till 100% av Helsingborgs stad. Öresundskraft är medlem i LoRa Alliance.

Bo Lindberg

Presskontakt Chef affärsområde Kommunikationslösningar, Öresundskraft 070-418 33 10